Avatar billede totsk Nybegynder
09. april 2002 - 20:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Windows Lyd

Hey...;)

Når man lige har tændt PC'en og kommer ind Windows XP, kommer der den der "Windows lyd/musik", og så var det jeg tænkte, om jeg ikke på en eller anden måde kunne få en af mine MP3 filer til at starte istedet.
Er der en der kan hjælpe mig med det?

På Forhånd Tak.

MVH Totsk.
Avatar billede prodic Mester
09. april 2002 - 20:19 #1
Lav din Mp3-fil om til Wav. og vælg den under Sound Scheme under Controlpanel->Sounds - så kan du godt. Ellers kan du ikke.
Avatar billede aagaard Nybegynder
09. april 2002 - 20:21 #2
gå ind i kontrolpanel->lyde... og så tryller du på knappen lyde og så kommer der en boks frem og så finder du der hvor der står Start Windows og trykker og så trykker du på gennemse og finder du lyden på din computer og trykker på Ok og så trykker du på Anvend og Ok og så prøv at genstarte din computer og se om det virker......

Husk at det skal være en .wav fil

//Aagaard
Avatar billede totsk Nybegynder
09. april 2002 - 20:22 #3
Hvordan laver jeg en MP3 fil om til en wav fil?
Avatar billede prodic Mester
09. april 2002 - 20:23 #4
Det kan du f.eks med et program der kan konvertere mellem cda/wav og MP3. F.eks CDex eller Winamp - der er mange programmer der kan det lille trick.
Avatar billede totsk Nybegynder
09. april 2002 - 20:48 #5
Jeg har lige downloadet CDex, men hvor henne konvertere jeg min MP3 fil til wav?
Under Convert står der :
MPEG-> MPEG
Wav-> MPEG
MPEG-> Wav
Der er ikke noget "MP3-> Wav"...!
Avatar billede prodic Mester
09. april 2002 - 21:23 #6
Vælg MPEG - det er det samme(næsten). Det virker ihvertfald med MPEG->Wav i CDex
Avatar billede totsk Nybegynder
09. april 2002 - 21:50 #7
Det virkede ikke, men tak for hjælpen.
Avatar billede prodic Mester
09. april 2002 - 21:52 #8
Det virker her - har afprøvet løsningen i mellemtiden. Men tak for pointene alligevel.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
09. april 2002 - 23:05 #9
Gå ind i CDex, tryk på "mp3 -> wav", tryk på "..." oppe i højre hjørne af den boks, der dukker op! Nu kan du vælge biblioteket med den mp3-fil du vil ændre til wav-format!
Avatar billede aagaard Nybegynder
10. april 2002 - 07:09 #10
Takker for point :)