Avatar billede cheech Nybegynder
09. april 2002 - 14:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

et spørgsmål om tid

Ok, det var en fed overskrift syntes jeg men til pointen!
Jeg vil bare vide horden jeg kan i en sql streng tilføje time()
Eller jeg skal opdatere tabellen actions med lastaction skal være  = med time()

Jeg mener at time() er sek efter 1970 ikke?

husk det er er et spørgsmål om tid!!
Avatar billede delwin Nybegynder
09. april 2002 - 14:16 #1
jeps.. time er sekunder siden Unix Epoch (January 1 1970 00:00:00 GMT).

men hvad er det du gerne vil have svar på..?
Avatar billede cheech Nybegynder
09. april 2002 - 14:20 #2
Nej..det var hvordan jeg opdaterede tabellen actions med lastaction skal være  = med time()
Avatar billede delwin Nybegynder
09. april 2002 - 14:24 #3
mysql_query("UPDATE tabelnavn SET lastaction='".time()."' WHERE id=noget");
Avatar billede cheech Nybegynder
09. april 2002 - 14:29 #4
tark!
Jeg kan også lave denne:
$tid = time();
mysql_query("UPDATE tabelnavn SET lastaction='$tid' WHERE id=noget");
Bare for at sige noget ikke?
Avatar billede delwin Nybegynder
09. april 2002 - 15:02 #5
jeps.. skulle ikke være nogen problemer der.. men husk nu lige at ændre WHERE id=noget til en anden sammenligning..
Avatar billede cheech Nybegynder
09. april 2002 - 15:17 #6
Ja tak, det vidste jeg godt men ellers tak :) du får sq lige de points!
Avatar billede cheech Nybegynder
09. april 2002 - 16:03 #7
Jeg har lavet denne her men den virker ikke:
$GetAllUsers=mysql_query("SELECT * FROM chattere");
while($GAU=mysql_fetch_array($GetAllUsers)){
//Først finder vi Tiden nu +10sek og så tager vi alle personernes tid
$maxtid=time()+10; //eks 100+10 (110)
$tidnu=$GAU[lastreload];      // eks 100 (100)
if ($maxtid =< $tidnu){
mysql_query("insert into chat_text (til,fra,text,status) values ('0','Chatten','$GAU[nick] er blevet smidt af fordi han bare lukkede vinduet!!','0')");
mysql_query("delete from chattere where org_nick='$GAU[nick]'");
}

Den giver fejl i linje 22 som er:
$tidnu=$GAU[lastreload];

Hvor den siger der er prase error