Avatar billede tyler_durden Nybegynder
09. april 2002 - 14:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Antal rapporter

Til mit etiket program, bruger jeg rapporten til at uskrive mine rapporter. Der kommer bare et billede frem, med en stk. rapport.

Kan det lade sig gøre, at få Access til at lave mere en 1. stk. rapport?

Jeg mener, hvis jeg eksempelvis har, et tal i en forespørgsel, 4, og derefter skal den lave 4 rapporter med det samme indhold, i stedet for en.
Avatar billede terry Ekspert
09. april 2002 - 14:17 #1
I think you will have to program this (if I have understood the question)
Avatar billede terry Ekspert
09. april 2002 - 14:18 #2
Are you trying to simulate a number of copies?
Avatar billede proaccess Nybegynder
09. april 2002 - 14:44 #3
Du kan lave en tabel, som indeholder alle heltal fra 1 og op til det maksimale antal sider, du vil have...

Derefter baserer du din rapport på den eksisterende tabel/forespørgsel krydset med din nye tabel [0-999]...

fx.
SELECT * FROM Navne, [0-999] WHERE [0-999].Num Between 1 And 5;

vil så resultere i alle records 5 gange!
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
09. april 2002 - 15:06 #4
okay.... hvis jeg eksempelvis i forespørgsel har fundet en post, hvis nøgle er dessin.... denne giver én rapport... et andet sted har jeg, at denne nøgle giver at dessin skal give eksempelvis 7 rapporter.
1. forespørgsel:
Dessin: 468, Str.: 6, Farve: 81.... plus diverse info. Der er dog kun de tre nøgler.
2. forespørgsel:
Dessin: 468, Antal 15
... det skal give 15 rapporter, i stedet for en 1.
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
09. april 2002 - 15:07 #5
Selvfølgelig indeholder den anden forespørgsel, også de andre to nøgler.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
09. april 2002 - 19:06 #6
Skal antallet absolut angives i en Forspørgsel, ellers prov:
Lav et ubundet felt i Formularen, som starter udskriften [Antal]. Hvis det f.eks.er en knap, som starter udskriften lav Hændelsesproceduren VedKlik:

Dim i as Long
Dim AntalEx as Long -----------------------
If IsNull([Antal]) = -1 THEN
    MsgBox "Antal mangler"
    Exit Sub
End if

AntalEx = [Antal]
If AntalEx = 0 then
    MsgBox "Antal mangler"
    Exit Sub
End if

For i = 1 TO AntalEx
    DoCmd.OpenReport "Rapporten"
Next i
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. maj 2002 - 10:37 #7
op
Avatar billede proaccess Nybegynder
14. maj 2002 - 10:45 #8
Du kan sagtens bruge mit tidligere løsningsforslag med variable antal sider pr dessin...

SELECT * FROM [2.forespørgsel], [0-999] WHERE [0-999].Num Between 1 And [Antal];
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. maj 2002 - 10:48 #9
okay, jeg roder lige lidt med det.
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
21. maj 2002 - 15:55 #10
Jeg bruger ikke SQL så meget.. såå..

Men jeg har nu lavet en tabel(Antal), som går fra 0-200. Jeg har også lavet en anden tabel(Antal2), hvori der står hvormange antal (10) der skal bruges. Det der sker nu, når jeg kører forespørgslen, er at poster kommer frem 200 gange. Hvordan ændrer jeg det, så den kun kommer de ti gange, som der står i den anden tabel?
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
21. maj 2002 - 16:19 #11
Har fået det til at virke, og proaccess forslag gav mig mest inspiration.