Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 11:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hente datat fra Mysql tabel

Hey.
Jeg har lavet en db med en tabel, som indeholder to rækker (id & hits)
Hvad skal jeg skrive hélt nøjagtigt for at vise hits ud for et bestemt id?

Hvis vi siger, at jeg gerne vil ha vist antal hits fra id 3, hvad skal jeg så skrive?
Der må gerne inkluderes hvad man skal skrive for at få forbindelse til databasen, da jeg ikke er særlig god til det.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. april 2002 - 11:06 #1
<%  response.buffer=true
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    rs.Open  "driver= MySql};server=IPADRESSE;database=DATABASENAVN;uid=BRUGERNAVN;pwd=PASSWORD"

sql="select * from tabelnavn where id=3"
set record=rs.execute(sql)
response.write "id nr. "&record("id")&" har "&record("hits")&" hits"
%>
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. april 2002 - 11:07 #2
skulle have været et svar
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2002 - 11:07 #3
hm her er et eksempel i PHP

<?
mysql_connect("host","user","password") or die (mysql_error());
mysql_select_db("db_name") or die (mysql_error());

$hent = mysql_query("SELECT id,hits FROM tabel WHERE id = '3' ") or die (mysql_error());
$hit = mysql_fetch_array($hent);
echo$hit['id']." Hits:".$hit['hits'];
?>
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. april 2002 - 11:08 #4
ja, ok... havde ikke lige set at vi var i php kategorien... soooooorryyyyyy
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 11:11 #5
mange tak for det :D

therealyoda -> Ja jeg kunne sgu heller ikke forstå hvad det var du lige skrev :)
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2002 - 11:13 #6
har du testet det? nå men spørg hvis der er noget...
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 11:15 #7
Nej jeg kan ikke teste før jeg kommer hjem. (Kl 15:00)

Meeeen, jeg regner da med at det virker..
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2002 - 11:16 #8
du skal bare tilpasse det din db og connection :)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 11:18 #9
jep
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 11:20 #10
hmmmm... jeg sad lige og kiggede på det.. Jeg skal jo vise op til 10 id'er på hver enkel side. Kan det lade sig gøre med det du har skrevet?
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2002 - 11:25 #11
Nej så skal du lave query om, og lave en løkke

<?
mysql_connect("host","user","password") or die (mysql_error());
mysql_select_db("db_name") or die (mysql_error());

$antal = 10;
$start = 1;

$hent = mysql_query("SELECT id,hits FROM tabel ORDER BY id LIMIT $start,$antal ") or die (mysql_error());

while($hit = mysql_fetch_array($hent)) {
    echo$hit['id']." Hits:".$hit['hits']."<br>";
}
?>

Så skal du selv lave et paging-system som sørger for at $start bliver plusset/minusset 10, alt efter hvilken side man er på...
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 11:27 #12
ok. mange tak :D