Avatar billede peterskou Nybegynder
09. april 2002 - 11:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visual Basic/SolidWorks

Jeg ønsker, ved hjælp af VB, at trække data fra en linie i SW ud.
Lige nu kan jeg markere et punkt og få de tilhørende koordinater tilbage. Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg får data for hele linien med. Kan jeg få punkter langs linien ville dette også være fint.
Avatar billede martinpj Nybegynder
09. april 2002 - 14:46 #1
Du skal have en sketch åben med en eller flere linier valgt.

Sub Start()
    Dim swapp As Object

    Set swapp = CreateObject("SldWorks.Application")
    Set part = swapp.activedoc
    retval = part.GetLines
End sub

Retval vil returnere et array af double.
[Linie type, Xpkt1, Ypkt1, Xpkt2, Ypkt2, .....]
Avatar billede peterskou Nybegynder
15. april 2002 - 09:38 #2
Tak for svaret, lige en ting mere.
Jeg får nu nogle endepunkter tilbage fra linien, men jeg har svært ved at tolke dem. For det første får jeg kun heltal tilbage og for det andet synes jeg ikke at kunne relatere koordinaterne til min SolidWorks tegning.
Ved du hvordan det er at dataene bliver repræsenteret?
Avatar billede peterskou Nybegynder
15. april 2002 - 10:35 #3
Ignorer ovenstående kommentar, jeg har fundet ud af det.
For at jeg kan give dig pointene skal du skrive et "svar" du har skrevet en "kommentar"
Avatar billede martinpj Nybegynder
18. april 2002 - 14:16 #4
Ok - så er der her et svar (Det var første gang jeg har deltaget og fået point).