Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til login mondul

hej jeg er ved at lave et loginsystem og bruger

Response.Redirect "web/" til at får en fil frem men nu har jeg fåde et problem jeg skal have den til at opdater et anden fram men ved ikke hvordan jeg gør er der en der kan hjælpe !!!
Avatar billede wilweb Nybegynder
08. april 2002 - 20:01 #1
Den må du sgu forklare lidt bedre, eller vise noget noget kode.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 20:04 #2
jeg er ved at lave et login-system og det virker også men mit problem er at den henter den ting ind i den aktiv fram, mit problem er at jeg skal have den til at hente det ind i et andet fram. du kan fange mig på icq 56665453
Avatar billede wilweb Nybegynder
08. april 2002 - 20:26 #3
I am an AOL mand, sorry
lad dog mig se noget kode! det er måske fordi du response.redirect uden et target på.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 20:27 #4
Ja men hvordan gør jeg det med target ?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 20:27 #5
<%
If Request("ForhandlerID") <> "" Then
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../database.mdb")
    Set RS = Conn.Execute("SELECT * FROM debitor WHERE hostname = '" & LCase(Replace(Request("ForhandlerID"),"'","''")) & "' AND password = '" & LCase(Replace(Request("Adgangskode"),"'","''")) & "'")
    If Not RS.EOF Then
        If rs("status") = "Aktiv" then
        Session("Forhandler_login") = rs("Kundenr")
        Set RS = Nothing
        Conn.Close
        Response.Redirect "web/"
        Else
        strMsg = "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>Adgang afvist!</b><p></p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;De har angivet forkert brugernavn eller adgangskode."
        End if
    Else
        strMsg = "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>Adgang afvist!</b><p></p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;De har angivet forkert brugernavn eller adgangskode."
    End If
    Set RS = Nothing
    Conn.Close
End If
%>
Avatar billede wilweb Nybegynder
08. april 2002 - 20:47 #6
ÅK, det er mig der et fjols!
Lad os nu sige at din førte side er en target side (default.htm)
når bruger så logger ind, fører du ham til en ny target side inde i web folderen og den kunne såment også hedde default.htm, da den ligger inde i web mappen.
Response.Redirect "web/din_nye_target_side.asp"

Sådanne må det kunne løses.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 20:53 #7
har man ikke mulighed for at bestemme hvilken frems den skal være i uden det ?
Avatar billede wilweb Nybegynder
08. april 2002 - 21:07 #8
som en knap, men ikke så vidt jeg ved på en Response.Redirect, men måske bliver jeg klogere i dag?

Response.write "<A HREF='web/info.asp' NAME='MainFrame'>Information</A>"
Avatar billede killerviruz Nybegynder
08. april 2002 - 22:37 #9
Det kan ikke lade sig gøre at åbne en side i en anden frame via response.redirect, da dette er koder der bliver sendt med klientens header.
Det kan dog alternativt gøres med java script:

<%If 1=1 Then%>
<script language="javascript">
top.framenavn.location.href = 'side.asp';
</script>
<%End If%>

Man skal blot huske at der så ikke må benyttes andre response.redirect kommandoer på samme side, da dette vil medføre at brugeren bliver dirigeret videre, inden javascriptet eksekveres
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 22:38 #10
Tak. den virker.. Jubii..