Avatar billede martin1000ben Nybegynder
08. april 2002 - 17:15 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

2 computere på nettet

Jeg har et lille sprøgsmål her..
Hvordan får jeg begge mine computere ud på nettet ?

Mit netværk ser således ud
                                  -- Windows XP computer
                                /
--TDC ADSL --ADSL Modem -- Switch
  (256/128)  (IKKE router)      \
                                  -- Windows XP computer

Kan dette lade sig gøre ?

Eller SKAL man have en router?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
08. april 2002 - 17:16 #1
Hmmm tegningen er vist ikk så tydelig :)

Tegner den lige på en anden måde

TDC ADSL (256/128)
        |
    ADSL MODEM
  (ikke router)
        |
    SWITCH
  |        |
computer1 computer2

begge computere med Windows XP
Avatar billede rextezz Nybegynder
08. april 2002 - 17:20 #2
Du kan bruge Winroute til lige dette formål www.winroute.com ,hent det og installer det også skulle det helst virke af sige selv men du kunne jo osse bruge den guide som er i WinXP
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
08. april 2002 - 17:20 #3
du skal have en router...
eller også skal du have to netkort i den ene og så linke den vej
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
08. april 2002 - 17:21 #4
svar!
Avatar billede rextezz Nybegynder
08. april 2002 - 17:23 #5
hhdsleizer --> Jeg har altså brugt Winroute, og jeg har osse modem så man skal altså ikke ha en Router makker... :)
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
08. april 2002 - 17:23 #6
hhdsleizer -> Hvorfor SKAL man egentlig have en router?

rextezz -> Virker det? også uden router?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
08. april 2002 - 17:25 #7
rextezz -> Så skal en af computerne være tændt som server hele tiden ikk?

Hva nu hvis "ikke serveren" er slukket hvordan er muligheden så for at komme på nettet ?
Avatar billede rextezz Nybegynder
08. april 2002 - 17:26 #8
yep det gør det jeg har selv brugt det her i Weekenden du skal bare installere det og sørgefor at begge er sat til Switchen også skulle du bare på den som Modemet ikke er installeret på kunne gå ind i din Brower og skrive en hjemmeside...
Avatar billede rextezz Nybegynder
08. april 2002 - 17:27 #9
Jov den som modemet er installeret på skal være heletiden tænt...
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 17:27 #10
Det skulle være ligetil. Sæt begge maskiner op til DHCP i tcp/ip (med mindre du har fast ip-adresse for så virker det ikke, så må du have dig endnu en ip-adresse).
Switchen har en uplink port ofte nr. et og en knap hvor du skal slå over på uplink. De 2 maskiner skal så blot i hvert sin port som du har beskrevet de er.
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
08. april 2002 - 17:28 #11
routeren fordeler internet forbindelsen...
Men man skal ikke have router!!!
man kan også have en computer med to netkort og så sætte internettet i den ene og netværk med den anden. Men så skal den med de 2 netkort jo være tændt for at den anden kan komme på...
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 17:31 #12
Er altså simplet med et adsl modem og en switch ingen grund til at route med et ADSL-modem.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. april 2002 - 21:17 #13
Har du to dynamiske fra TDC Bredbånd, så kan du sagtens komme på nettet med begge PC'er på en gang. Hvis du også skal have forbindelse mellem de to PC'er, så skal du muligvis installere protokollen: NetBeui, hvis de to IP-adresser nu skulle ligge i hvert sit segment.
Husk at ADSL-modemmet skal i uplink på switchen - og at porten ved siden af nok er 'optaget' idet den deles. Så plugger du bare PC'erne ind i to af de andre porte.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. april 2002 - 21:20 #14
Det skulle nok have været et svar! - og så kan jeg tilføje at du skal ind og højreklikke på de drev, du vil dele og oprette deling  samt tildele share-navn til drevet/ne.
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 21:21 #15
Med TDC Bredbånd adsl har man automatisk adgang til at få flere maskiner på nettet via en switch forbundet til ADSL modemet med mindre man har bedt om fast Ip-adresse men så kan man få ekstra ip-adresser.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
08. april 2002 - 23:09 #16
Fandt fejlen... Det ene netkort i den ene maskine var ikk sat ordentligt i *fløjter*...

Men for at være positiv blive pointene delt mellem jer!

Men jeg tror jeg ska have læst en bog om noget TCP/IP netværk