Avatar billede dex_dexter Nybegynder
20. juni 2000 - 00:53 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

internt modem - jensen=> comport

hej
jeg vil gerne bruge fax programmet der ligger i win2k men det kan ikke finde mit modem
men hvis jeg sidder mit extere modem til finder det det.

hvordan emulerer man en comport==>>internt modem??
har hørt noget om capi drivere hvad er det?
Avatar billede coolidk Nybegynder
20. juni 2000 - 07:37 #1
Interne modems er, og har altid været, noget besværgligt noget at sætte op. Hvis du for det første ikke har driverne til det, og computeren ikke finder det selv, har du et svært job furude.

-dEnnis
Avatar billede diller Nybegynder
20. juni 2000 - 08:46 #2
Er det et Fritz kort???
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
20. juni 2000 - 15:48 #3
nej det er et jensen internt isdn adapter.
se mere her http://jensenscandinavia.com

jeg har d´rivere til win9x og nt der funlgte med men jeg kører win2k så jeg har downloadet nogle driver fra overnævnte url.
der ligger nogle filer der hedder capi.dll og capi.inf
er det dem man skal bruge???

computeren finder modemmet og jeg kan komme  på nettet men da det ikke  er i en comport virker fax programmet ikke.
det er det jeg vil have det til
Avatar billede coolidk Nybegynder
20. juni 2000 - 15:54 #4
Same thing
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
20. juni 2000 - 16:07 #5
er der slet ingen ting man kan gøre???
Avatar billede diller Nybegynder
20. juni 2000 - 16:17 #6
Til Fritz kortet skal man installere nogle capi drivere, det er nogle drivere der går ind og laver noget fusk så det virker som et normalt modem. Dem skal du vist oxo ha' til dette kort, hvis de ikke fulgte med med jeg ikke hvad du kan gøre........... Kig evt. på fritz.de >>>>>english please<<<<<< og se om du kan bruge de samme capi drivere, tror det ikke, med prøv det....

DilleR
Avatar billede diller Nybegynder
20. juni 2000 - 16:19 #7
Forresten, på hjemmesiden står der oxo:

"med ekstra software kan du også sende og motta faks via din PC. Supporterer Windows 95/98/NT."

Der står ikke det supporterer WIN2K, så desværre tror det ikke!

DilleR
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
20. juni 2000 - 19:05 #8
diller>>>mange tak prøver det
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
20. juni 2000 - 19:11 #9
kan du ikke sende de drivere til mig..
kan sgu ikke finde dem på urlen
Avatar billede diller Nybegynder
21. juni 2000 - 09:53 #10
hvad er din e-mail??

DilleR
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. juni 2000 - 18:46 #11
dexter@kvalme.dk
Avatar billede drchip Nybegynder
07. juli 2000 - 15:14 #12
Hejsa. Jeg bruger også Jensen modemet, og har ingen problemer med det. Jeg kan ikke huske hvorfra jeg fik capi driverne, men de er vigtige for en del modem funktioner (f.eks. Vis Nummer mm.). Du kan læse en del om CAPI på www.capi.org , der kan du så vidt jeg husker også downloade de nyeste versioner af capi (ver 2.**)

Mvh.
Morten
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
07. juli 2000 - 15:19 #13
kører du windows 2000?
Avatar billede drchip Nybegynder
07. juli 2000 - 15:24 #14
Nej..  ups, så ikke lige det var 2000, men det er vel nogenlunde det samme? Der må findes capi drivere til win2k også?...
I Win 98 listes Jensen kortet ikke som et modem men derimod som et Netwærkskort, hvis det er til nogen hjælp?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. juli 2000 - 20:52 #15
kan du ikke prøve at sende de drivere da jeg ikke kunne finde noget på siden.
gider du det????
ps. jeg har installeret win98 istedet
Avatar billede drchip Nybegynder
14. juli 2000 - 03:42 #16
Er sendt :o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
30. juli 2000 - 01:44 #17
de virker ikke rigtigt
har installeret win 2k igen
har du drivere din det??
Avatar billede drchip Nybegynder
31. juli 2000 - 23:43 #18
Win2K driverne kan du finde på
http://www.jensenscandinavia.com/
under menuen teknisk support/ drivere

Håber du finde det du skal bruge

Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2000 - 23:50 #19
da er der ingen capi drivers med
og det er det der er problemmet
jeg skal have et fax program til at virke som kun kan med com port
Avatar billede drchip Nybegynder
01. august 2000 - 00:11 #20
Jeg må indrømme jeg er ved at løbe tør for ideer. Måske et andet faxprpgram?
Jeg så også at jensen havde en driver til rvs-com lite 1.63 på deres driver siden, men jeg ved ikke hvad den er til, men der står det er en update til win2000, måske du kan prøve det??
Sorry, jeg er løbet tør for ideer :o(
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2000 - 00:18 #21
det er så røvsygt, rvs-com lite bliver kun solgt med nye modems og hvis jeg skal have hele rvs kom skal jeg slippe 1000 kr få det
så.....
mange tak for din hjælp
så må jeg bare købe et nyt modem
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2000 - 23:07 #22
nu har jeg købt nyt eksternt modem så
nu lukker jeg dette spm.