Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:12 Der er 18 kommentarer

Må man sætte farten op på brænderen?

Hej eks..

Jeg har en plextor brænder! (24/10/40)

Men, hvis jeg laver en cd hvor der står at den maks kan holde til 16 x speed, kan jeg så ikke alligevel bare brænde i 24 x speed? Jeg har gjordt det et par gange uden der skete noget ved det! Men kan der ske noget ved det????
Avatar billede netweawer Nybegynder
07. april 2002 - 16:13 #1
ja,,, det sker der ikke noget ved hvis cd´erne er af ordentlig kvalitet
Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:15 #2
Jamen hvad kan der ske? Jeg havde lavet en backup af mit c-drev da jeg skulle formater og da jeg så puttede cd`en i duede den ikke! er det det??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2002 - 16:16 #3
Der kan ske det at bærndingen ikke bliver ordentlig og du mister data...
Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:16 #4
så er det nok der problemet er!
Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:16 #5
Jamen kan det også ske når det er en plexter jeg har! (Hvad jeg hører er det det bedste mærke der er på market)!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2002 - 16:17 #6
Det er forresten altid en god ide at kontrollere at det man har brændt nu også er blevet brændt, efter brændingen og helst i et andet drev end det man brændte med.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2002 - 16:18 #7
Ja det er jo ikke noget med drevet du har kørt for stærkt og din bøde er nu blevet skrevet ud. Burnproof hjælper dig ikke på denne slags fejl. Hvis CD'ens kvalitet ikke er i orden bør du som minimum holde dig til den hastighed der står som maks på skiven.
Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:21 #8
Jeg har nogle medier som der ikke står Hvor hurtig jeg max på brænde på! Hvordan kan jeg så finde ud af det?
De hedder "Best-media"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2002 - 16:24 #9
står det hverken på mediet eller på kassen de ligger i?
Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:26 #10
Nej!
Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:26 #11
Lig lige mærke til! "BEST-Media" LÅL!
Avatar billede francke Nybegynder
07. april 2002 - 16:32 #12
Jeg har aldrig haft een fejl på de CD jeg køber i Fakta!! Og det er da et par hundrede!!
Avatar billede francke Nybegynder
07. april 2002 - 16:34 #13
Det er Kodak CD-R Ultima !! 1x~12x Speed!!!
Avatar billede prohifi Nybegynder
07. april 2002 - 16:36 #14
Ja dem har jeg heller aldrig haft problemer med
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. april 2002 - 16:46 #15
Best media er sq udemærket - har aldrig brændt fejl med dem..
Avatar billede freekyzone Nybegynder
07. april 2002 - 16:53 #16
Jo det kan du da... men ikke alde skiver kan holde til det. Det vil sige at den enten laver fejlbrænding, eller laver en ulæslig skive..

Men de fleste skiver kan alligevel holde til det...
Avatar billede eflow Nybegynder
07. april 2002 - 17:12 #17
Best media er ude mærket, de er til 12x dem jeg har, jeg brænder på dem med 16x og kender een der brænder på dem med 24x....så det burde ikke være et problem..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:09 #18
lukketid?!