Avatar billede nbn Nybegynder
06. april 2002 - 23:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort cpu og ram vil ikke virke med computeren?

Har sat nyt bundkort, cpu og ram i idag
ECS K7S5A Mainboard
AMD Athlon XP 1700+
512 IBM ram

Det virker bare ikke helt som det skal..
Når jeg starter computeren op  (har autodetectet hd og ændret cpu speed til 133/133) begynder den at inlæse windows (Windows XP) som normalt, men inden den er færdig med indlæsningen kommer der en blå skærm op med teksten:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is tge first time you see this stop error screen restart your computer. If the screen appears again follow these steps
check for viruses on your computer.
Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drives to make sure it's properly configured and terminated.
Run CHKDSK /F to check for hard drive corroption and then restart your computer.

Technical infomation:

***STOP: 0x000000B, (0xF7946640, 0xC0000034, Ox00000000, 0x00000000)

Når jeg prøver at starte computeren med Win 95 siger den blot at den har stoppet indlæsningen pga. et eller andet sikkerhedshalløj.

Prøvede win 95's trinvis bekræftelse tilstand, og problemet opstod efter jeg havde svaret ja/nej (kom med fejlmedelelsen ligemeget hvad jeg svarede) til indlæsning af windows drivere.

Ligemeget hvad jeg gør bliver computeren ved med at komme med fejlmeddelelsen. Har nu kun grafikkort, ram og en hd sat til, men det virker bare ikke. Når jeg sætter de samme genstande til det gamle bundkort + processor og ram er der ingen problemer. Har prøvet at installere windows igen, men lige lidt hjalp det.

Hvad kan være galt?
Avatar billede peet-49 Novice
07. april 2002 - 00:18 #1
Du har måske en defekt ramblok.
Avatar billede nbn Nybegynder
07. april 2002 - 00:25 #2
dos finder dem fint
Avatar billede peet-49 Novice
07. april 2002 - 10:52 #3
Det gør den næsten altid, blokken kan have en læse/skrivefejl, prøv evt. med en anden blok
Avatar billede chico Nybegynder
07. april 2002 - 11:25 #4
Prøv at nedclocke din cpu. Har prøvet at installere en TBird 1000, computer vil slet ikke starte nedclockede den til 850 eller noget lignede så kørte det bare. Det kunne jo være ??
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. april 2002 - 17:13 #5
Jeg har lige haft samme problem med samme bundkort og ram,men med en XP2000+ processor.
Jeg fik det hele i fredags og har døjet lige til i går aftens.
Der prøvede jeg en anden stang ram,og nu kører den bare.
Mine ram var de billige "noname" i DDR2100.
De er på vej retur:-(
Jeg må nøjes med 64mb ram,indtil jeg har fået nye.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. april 2002 - 17:14 #6
Avatar billede nbn Nybegynder
10. april 2002 - 15:16 #7
Bundkortet var defekt i mit tilfælde