Avatar billede denfedekat Nybegynder
06. april 2002 - 18:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

x antal resultater af gangen

Hej hvordan laver man det sådan, at man får vis fx 10 resultater af gangen - og der så er en >>næste 10<< / >>forige 10<< knap? Mit SQL-udtræk ser sådan her ud:
strSQL = "Select * From marked Where kategori like '%" & kategori & "%' AND Dato2>" & AntalDage & " AND annoncetekst like '%" & soegeord & "%' ORDER BY ID DESC;"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

Response.Write "<center>"
Response.Write "<table border=""0"" width=""100%"" style=""font-family: Arial; font-size: 10 pt"">"

Response.Write "<tr width=""100%"" align=""center"" bgcolor=""#FFFFFF"" >Klik på overskriften for hele annoncen.</tr><br>"

Response.Write "<td width=""5%""></td><td width=""65%"" align=""left"" bgcolor=""#cccccc"" valign=""top"">Annonceoverskrift:</td>"
Response.Write "<td width=""5%""></td><td width=""35%"" align=""left"" bgcolor=""#cccccc"" valign=""top"">Oprettet:</td></tr>"
Do While Not rs.EOF

Response.Write "<td width=""5%""></td><td width=""65%"" align=""left"" bgcolor=""#FFFFFF"" valign=""top""><a href=visannonce.asp?Id=" & rs("ID")&">" & rs("overskrift") &"</td>"
Response.Write "<td width=""5%""></td><td width=""35%"" align=""left"" bgcolor=""#FFFFFF"" valign=""top"">"& rs("dato") &"</td></tr>"

rs.MoveNext
Loop
Response.Write "</FONT></table>"
Else
Response.Write "<p><center><FONT FACE=""arial"" SIZE=""2"" COLOR=""#000000"">Der blev desværre ikke fundet nogen annoncer, som matchede dine søgekriterier.</center></p>"
End If
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede yellow Nybegynder
06. april 2002 - 18:46 #1
Eksempel her:

http://stardeveloper.com:8080/asp_paging_4.asp

tryk "next" på siden, så kan du hente source code, mm.
Avatar billede a1a1 Novice
06. april 2002 - 18:46 #2
Prøv at se dette link

http://activedeveloper.dk/locator.asp?guid=001000000031

det er det du skal bruge
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
06. april 2002 - 18:47 #3
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
06. april 2002 - 18:48 #4
rs.PageSize = 10

antal record pr. side! altså 10
Avatar billede a1a1 Novice
06. april 2002 - 18:49 #5
jeg var da ikke den langsomste...:)
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
06. april 2002 - 18:50 #6
nej.. det var jeg... pis...
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
06. april 2002 - 18:50 #7
jeg for dig en anden dag!
Avatar billede a1a1 Novice
06. april 2002 - 18:53 #8
:)
Avatar billede denfedekat Nybegynder
06. april 2002 - 19:52 #9
Okay
Linket fra Yellow virker kanon men hvordan bruger jeg SELECT i denne form for ASP? Jeg har et udsnit af scriptet herunder:

Dim connStr
connStr = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\inetpub\wwwroot\myyouth.dk\db\markedspladsen.mdb"

Dim rs
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

rs.PageSize = 5
rs.CacheSize = 5
rs.CursorLocation = adUseClient

rs.Open "Marked", connStr, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly, adCmdTableDirect

Men hvordan får jeg min gamle SELECT sætning med?
strSQL = "Select * From marked Where kategori like '%" & bil & "%' AND Dato2>" & AntalDage & " ORDER BY ID DESC;"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede denfedekat Nybegynder
06. april 2002 - 22:35 #10
Svaret fra Yellow er Accepteret

Kan du ikke lige sende et svar, som jeg kan acceptere?
Avatar billede yellow Nybegynder
07. april 2002 - 01:30 #11
Kan ikke lige teste herfra, men jeg gaar ud fra at du kan smide din "SELECT blablabla" der hvor der staar "Marked".
Avatar billede denfedekat Nybegynder
07. april 2002 - 08:48 #12
Det fandt jeg også ud af. Det skal bare ind ved rs.open, men det er dog en lille fejl i scriptet, det virker ikke hvis recorden er tom, det skal man lige lave, men det er ellers skide godt. Tak for hjælpen.