Avatar billede jholle Nybegynder
17. juni 2000 - 23:15 Der er 7 kommentarer

Pop-up størrelse og placering

Hej med jer,

Hvordan laver jeg et pop-up vindue i en given, fast størrelse, på en given placering på skærmen og "altid øverst" ?

Skal bruges på en intranet-løsning, så det er altså ikke for at irritere uskyldige surfere :-)
Avatar billede shifter Nybegynder
18. juni 2000 - 00:04 #1
er med på en lytter! :)
Avatar billede pandora Nybegynder
18. juni 2000 - 00:15 #2
Det skal gøres i et script..
<script>
function popUp()
{
window.open("url.htm", "target", "width=200,height=300,left=100,top=100");
}
</script>

"altid øverst" kan man ikke...sorry
Avatar billede pandora Nybegynder
18. juni 2000 - 00:19 #3
og så skal der selvfølgelig laves et kald...
feks
<a href="#" onClick="popUp();">pop op</a>

(scriptet skal naturligvis stå imellem head'erne)
Avatar billede mpj Nybegynder
18. juni 2000 - 11:46 #4
du skal gøre sådan her:
<script>
ditVindue = window.open('dinside.html','side1','toolbar=yes,scroolbar=yes,width=400,height=300')

function vidueforrest() {
  ditVindue.focus()
}

</script>

Utestet

Avatar billede mpj Nybegynder
18. juni 2000 - 11:49 #5
kaldet:

<a href="java script:vindueforrest()">Dit vindue kommer forrest</A>

og i det andet svar sjkal der stå
function vindueforrest() {

osv.
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2000 - 13:08 #6
<ole>
Du kan godt lægge et vindue øverst, så det bliver liggende - men det betyder også, at du ikke kan gøre noget i vinduet, der ligger under. Det her skal du skrive i det dokument, du loader i det nyåbnede vindue:

<script language="JavaScript"><!--

function onTop() {
    self.focus();
    setTimeout("onTop()",200);
}
onTop();

// -->
</script>

Så vil vinduet fokusere fem gange i sekundet (hvert 200. milisekund).
Man prøvede at få noget 'alwaysRaised' og 'alwaysLowered', samt 'dependent' (som automatisk lukker 'child' vinduet samtidigt med hovedbrowseren) med i standarden for window-objektet, men såvidt jeg ved, har man ikke kunnet få MS med på ideen - hvilket ellers ville kunne løse dine problemer endnu nemmere. NS understøtter dem dog vist nok, men da de ikke er X-browser, bruger jeg dem ikke selv.
/Vh
</bole>
Avatar billede jholle Nybegynder
19. juni 2000 - 09:30 #7
I har jo såddan set lige mange go'e idéer...