Avatar billede holm18 Nybegynder
05. april 2002 - 11:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre skrifttype

Hvordan ændre jeg skrifttype på den information som jeg henter fra databasen. Information kommer ind i en tabel og lige meget hvad jeg gør ændres skriftypen ikke.

Mine koder ser sådanne ud:
<DIV STYLE="text-align:center">

<TABLE WIDTH="70%" BORDER="0">
    <CAPTION> <FONT FACE="Verdana" SIZE="4" COLOR="#0099CC">Resultat</FONT></CAPTION>
<TR>
    <TD><DIV STYLE="text-align:center"><FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Nedenfor kan ses resultatet af søgningen:</FONT><BR>
<BR>
<DIV STYLE="text-align:center">

<TABLE BORDER="1"  CELLSPACING="1" CELLPADDING="5">
<tr>
    <td><FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Varenr.</FONT></td>
    <td><FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Produktnavn</FONT></td>
    <td><FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Beskrivelse</FONT></td>

<?
if($tekst_soeg){
    $db = mysql_connect("localhost", "root", "");
    mysql_select_db("columbus marine", $db);
    $hent = mysql_query ("SELECT * FROM produkter WHERE navn LIKE '%$tekst_soeg%'  ORDER BY varenr ASC");
    while($data = mysql_fetch_array($hent)) {

    mysql_close();
echo "<br><tr>

        <td>$data[0]</td>
      <td>$data[1]</td>
      <td>$data[2]</td>";
}

?>
</TR>
</TABLE>
</div>

<?

} else{
echo"fejl";
}
?>

</TD>

</TR>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede planetdb Nybegynder
05. april 2002 - 11:36 #1
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtig, så vil du bare ændre skrifttype for dit sql output..??

udsnit
==============

echo "<br><tr>

      <td><font face=\"verdana\" size=\"2\">$data[0]</font></td>
      <td><font face=\"verdana\" size=\"2\">$data[1]</font></td>
      <td><font face=\"verdana\" size=\"2\">$data[2]</font></td>";

==============
Ovenstående hvis det absolut skal være HTML og ikke CSS..
//planetdb
Avatar billede earp Nybegynder
05. april 2002 - 11:37 #2
echo "<br><tr>

        <td><font face=\"verdana\" size=\"12\">$data[0]</font></td>
      <td><font face=\"verdana\" size=\"12\">$data[1]</font></td>
      <td><font face=\"verdana\" size=\"12\">$data[2]</font></td>";
}

Er det dette du mener?
Avatar billede per-d Nybegynder
05. april 2002 - 11:37 #3
sådan her det skulle virke
<?
if($tekst_soeg){
    $db = mysql_connect("localhost", "root", "");
    mysql_select_db("columbus marine", $db);
    $hent = mysql_query ("SELECT * FROM produkter WHERE navn LIKE '%$tekst_soeg%'  ORDER BY varenr ASC");
    while($data = mysql_fetch_array($hent)) {

    mysql_close();
echo "<br><tr>

        <td><font face=\"tahoma\">$data[0]</font<</td>
      <td><font face=\"tahoma\">$data[1]</font></td>
      <td><font face=\"tahoma\">$data[2]</font></td>";
}

?>
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. april 2002 - 12:18 #4
du kan spare en del skriveri ved at lave det som en navngiven style:

<style>

td.verd {
    font-family: verdana;
    font-size: 12px;
}

td.taho {
    font-family: tahoma;
}

</style>

og så i tabellen:

echo "<tr>
      <td class='verd'>$data[0]</td>
      <td class='taho'>$data[1]</td>
      <td class='verd'>$data[2]</td>
      </tr>";

det <br> du har stående ligeforan din <tr> er en grimmert (noget skrivbart indeni tabellens skelet).

mvh JakobA