Avatar billede slein Nybegynder
05. april 2002 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

den er helt gal...

når jeg tænder imn pc går den fra sort skærm til en masse pile der peger i en masse retninger og bagefter skriver den en masse bogstaver lynhurtigt og så sker der ikke mere. Er der nogen der aner hvad det går ud på?jeg kan slet ikke komme ind i 98!!!!!!den er helt gal!
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2002 - 11:10 #1
Boot på en startdiskette og kør scandisk. Du kan også trykke F5 under opstart, så kommer du i fejlsikret tilstand, og kan tjekke om dine drivere er iorden, prøv først med VGA-driveren
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2002 - 11:10 #2
Formatér Installér...
Avatar billede holm18 Nybegynder
05. april 2002 - 11:16 #3
Formater harddisken!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2002 - 11:23 #4
Lyder som om du måske har en bootvirus.
Start på en windows 98 bootdiskette og kør
fdisk /mbr

Genstart uden bootdiskette og se om det hjalp. Hvis det gjorde, så kør en virus scanning af hele computeren når du er kommet ind i windows.
Avatar billede hub Nybegynder
05. april 2002 - 11:26 #5
Skriv fdisk /mbr fra en startdiskette (efter boot fra samme). (Tjek om der sidder en diskette i drevet) MasterBootRecord er sandsynligvis defekt og reetableres med denne kommando
Avatar billede slein Nybegynder
12. april 2002 - 14:02 #6
ok tak det virkede...