Avatar billede adjust Nybegynder
05. april 2002 - 10:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vis / skjul tabel i samme (d)html-dok

Kan det lade sig gøre (og hvordan) at vise / skjule tabeller i html dokument?

Jeg må desværre udelukke <iframe>, da det SKAL være i samme html-dokument...

Jeg forestiller mig noget i retning af, at man har eksempelvis 5 links i toppen, og når man klikker på link 1 popper tabel1 op nedenunder, når man klikker på link 2 forsvinder tabel1 og erstattes af tabel 2 osv.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. april 2002 - 10:08 #1
<script language='javascript'>
function visTabel(tabellen) {
if (document.getElementById("tabel"+tabellen).style.display=='block') {
        document.getElementById(("tabel"+tabellen).style.display='none'

} else {

    document.getElementById("tabel"+tabellen).style.display='block'
    }
</script>

<table id="tabel1">din tabel</table>

<table id="tabel2">din tabel</table>
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. april 2002 - 10:09 #2
og det skal lige være <table id="tabel1" style="Display: none;">
For at den er skjult til at starte med
og så dine links

<a href="java script:void(null)" onClick="visTabel(1)">Vis tabel 1</a>
<a href="java script:void(null)" onClick="visTabel(2)">Vis tabel 2</a>
Avatar billede adjust Nybegynder
05. april 2002 - 11:01 #3
Tak for det hurtige svar - men det virker ikke...

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår "java script:void(null)"...

Er der sneget sig en lille fejl ind - måske
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. april 2002 - 11:26 #4
<script language='javascript'>
function visTabel(tabellen) {
if (document.getElementById("tabel"+tabellen).style.display=='block') {
        document.getElementById("tabel"+tabellen).style.display='none'

} else {

    document.getElementById("tabel"+tabellen).style.display='block'
    }
</script>

<a href="java script:void(null)" onClick="visTabel(1)">Vis tabel 1</a>
<a href="java script:void(null)" onClick="visTabel(2)">Vis tabel 2</a>

<table border="1" width="100%" id="tabel1" style="Display: none;">
  <tr>
    <td width="25%">tabel1</td>
    <td width="25%">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<p>&nbsp;</p>
<table border="1" width="100%" id="tabel2" style="Display: none;">
  <tr>
    <td width="25%">tabel2</td>
    <td width="25%">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. april 2002 - 11:26 #5
Så er den testet, der havde lige sneget sig en ( for meget ind
Avatar billede adjust Nybegynder
05. april 2002 - 11:35 #6
Ja, det virker... Tabellerne kommer frem som de skal - men de bliver ved med at være der når jeg klikker videre på næste tabel...

Altså - når tabel 1 er vist og man klikker på tabel 2-linket, skal tabel 1 skjules og tabel 2 vises...
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. april 2002 - 11:51 #7
function visTabel(tabellen) {
for (i=1;i<=5;i++) {
  document.getElementById("tabel"+i).style.display='none'
}

tilføj ovenstående i din funktion som vist

Den kræver der er tabel1, tabel2, tabel3, tabel4, tabel5!
og så skjuler den dem.
Dernæst viser den den rigtige