Avatar billede bono28 Nybegynder
17. juni 2000 - 17:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Access + ASP, mangler koder :) HTML+ASO+Access SUBMIT 100points.

Jeg bruger HTML, men skal have oplysningerne sendt til en fil på serveren, og så bruger jeg Access.
Jeg mangler 1 ting.
** Submit funktion med ASP.
(jeg har hørt talet om Jmail)

Jeg kan dog godt finde ud af at kalde frem oplysninger fra databasen (filen).

<H4>Navn:&nbsp; </FONT>
        <INPUT name="Navn" size="30">
<B>    Adresse:&nbsp; </FONT>
        <INPUT name="Adresse" size="33">
<P><B>Postnr:&nbsp;
        <INPUT name="Postnr" size="4">&nbsp; By:&nbsp; </FONT>
        <INPUT name="By" size="16">
Avatar billede nse Nybegynder
17. juni 2000 - 17:57 #1
Første side:
<html>

<head>

<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="add.asp">

  <table border="1" width="100%">
    <tr>
      <td width="9%">Navn</td>
      <td width="91%"><input type="text" name="navn" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="9%">Adresse</td>
      <td width="91%"><input type="text" name="adresse" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="9%">Postnr</td>
      <td width="91%"><input type="text" name="postnr" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="9%">&nbsp;</td>
      <td width="91%"><input type="submit" value="Send" ></td>
    </tr>
  </table>
  <p>&nbsp;</p>
</form>

</body>

</html>

Anden side add.asp:

<%
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("database.mdb")
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
Sql = "Insert into Tabel (Navn, adresse, postnr) values('" & Request("navn") & "','" & Request("adresse") & "','" & Request("postnr") & "')"
    Rs.Execute(Sql)
end if%>
Avatar billede nse Nybegynder
17. juni 2000 - 18:00 #2
Skal du også have hjælp til databasen?????
Avatar billede nse Nybegynder
17. juni 2000 - 18:05 #3
Hovsa jeg var lige lidt for hurtig, du skal ikke have end if med i sidste linje i add.asp
Avatar billede bono28 Nybegynder
17. juni 2000 - 18:09 #4
nse, tak for hjælpen!
Jeg tænker på action="add.asp" add, hvad for en fil er det ?

Ang.anden side add.asp:
kan du uddybe lidt nærmere hvad der foregår!  (fordele ved a eller b)
m.v.h. bono
Avatar billede bono28 Nybegynder
17. juni 2000 - 18:14 #5
Skal du også have hjælp til databasen,,,
Nej, ikke forløbig, jeg tror jeg laver den i Access, og gemmer som .mdb.
Men det ville være dejligt at få dit email hvis jeg kører tør.  :)
bono
Avatar billede nse Nybegynder
17. juni 2000 - 18:16 #6
Den første sider kalder su bare default.htm...
add er nr.2 fil, den kan du kalde hvad som helst, jeg har bare valgt at kalde den add.asp.
I add.asp sker der det i de første 3 linjer oprettes der en forbindelse til databasen, i linje 4 indsætter den dataen fra default.htm ind i kolonnerne navn,adresse og postnr. Request("navn") henter det der står i textboxen der hedder navn osv

Håber du forstod det...
Avatar billede nse Nybegynder
17. juni 2000 - 18:17 #7
Du kan få filerne, jeg har lavet dem og testet dem...
Avatar billede bono28 Nybegynder
18. juni 2000 - 03:38 #8
Tak for hjælpen nse, du er kanon!
:)
Du kan få min email, så har jeg måske nogle opgaver til dig i fremtiden :
webmaster@lykkesiden.dk
Tillykke med din 100 points !
Avatar billede nse Nybegynder
18. juni 2000 - 12:53 #9
Jeg tror det er sendt; men jeg er ikke helt sikker, fordi den kom med en fejl; men det kunne også godt være et af de andre prog.....
Avatar billede nse Nybegynder
18. juni 2000 - 12:55 #10
Nu har jeg sendt den en gang til...