Avatar billede karlshoj Nybegynder
04. april 2002 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MFC VC++ og Picture

Hejsa

Håber en frisk person kan hjælpe med dette hurtige spørgsmål.

Jeg har lavet et dialog program, hvor der er indsat et bitmap picture. Dette virker fint, men nu vil jeg gerne kunne skifte dette billede ud alt efter hvad brugeren vælger i en dropdownbox.

Jeg har lavet en funktion som bliver kaldt når man vælger noget på listen (Onselectchange), men mit problem er koden som skal opdatere / loade billede.

Selve billedet hedder IDC_image og har oprettet en member var som hedder CStatic - m_image.

Mine billeder ligger under bitmap i resourceview, IDB_Image1,IDB_Image2 osv.

På forhånd tak !

/Karlshøj
Avatar billede wisen Nybegynder
05. april 2002 - 08:26 #1
Prøv med : m_image.SetBitmap( ::LoadBitmap(NULL, MAKEINTRESOURCE(IDB_Image1)) );

/Wisen
Avatar billede karlshoj Nybegynder
05. april 2002 - 09:47 #2
Det har jeg prøvet, men prøvede det lige igen.

Men det virker ikke helt, det billede der er der som standard forsvinder dog og der kommer en lille sort firkant frem hvor der er et hvidt "T" inden i.

Det billede jeg prøver at sætte ind istedet for har nøjagtig sammen størrelse / mål
Avatar billede wisen Nybegynder
05. april 2002 - 10:12 #3
Hmm, nu spørger jeg måske dumt; men er stylen "SS_BITMAP" sat på din static ?
Avatar billede karlshoj Nybegynder
05. april 2002 - 10:43 #4
Nej, det tror jeg ikke.

Det eneste jeg har gjort er at indsætte et picture i min dialog box i resourceview og taget properties på den og valgt bitmap og det billede som jeg bruger som default.

Det er så det jeg gerne vil kunne ændre når jeg vælger et af de andre på listen.

Der skal måske laves nogle andre linier først?
Avatar billede wisen Nybegynder
05. april 2002 - 11:04 #5
Hmm, nææ; det tror jeg ikke....

Jeg prøver lige at lave en lille test...
Avatar billede wisen Nybegynder
05. april 2002 - 11:19 #6
...DOH...

Det skal være :
m_image.SetBitmap( ::LoadBitmap(AfxGetInstanceHandle(), MAKEINTRESOURCE(IDB_Image1)) );

Instancehandle må kun være NULL hvis man bruger Windows' indbyggede Bitmaps.. Godt lige at få opfrisket hukommelsen :)
Avatar billede karlshoj Nybegynder
05. april 2002 - 11:24 #7
Kanon det virker jo som det skal, tusind tak for det...
Avatar billede wisen Nybegynder
05. april 2002 - 11:30 #8
Så lidt :)