Avatar billede kumpel Nybegynder
17. juni 2000 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jeg forstår det ikke sku ikke.....

Jeg har en fast forbindelse gennem TeleDK, og jeg har fået en fast IP adresse, hvor jeg har sat min egen webserver på. Da jeg bestilte den faste forbindelse fuldte der automatisk et domæne med. TeleDK kører DNS for mig.
Nu kommer spørgsmålet : Jeg kan pinge IP adressen uden problemer, men prøver jeg at lave en traceroute på domænet siger den at det ikke findes.

Er der en meget venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at finde ud af hvor problemet ligger, for nu har jeg prøvet i et stykke tid og det er sku ikke gået op for mig endnu hvor det går galt.

Avatar billede naesager Nybegynder
17. juni 2000 - 13:40 #1
Hvad er dit ip/domæne =?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2000 - 19:45 #2
Det tror jeg ikke du skal være så ked af. Selv www.teledanmark.dk - som jeg har en fornemmelse
af stadig eksisterer ;-)  -  svarer Destination Net Unreachable. Mon ikke TeleDK har slået traceroute
fra på deres webhoteller og lignende for at spare lidt på båndbredden, eller for at holde deres
interne arkitektur hemmelig for konkurrenter og hackere.
Avatar billede kumpel Nybegynder
19. juni 2000 - 21:06 #3
Hej gutter

Tak for svarene, men jeg fandt selv problemet. Problemet var at domænet var bestilt hos TeleDK og de havde da også oprettet det, men de have sku ikke slået det til i deres DNS server. Man skal åbenbart ringe til dem, for at bede dem om at slå det til, det troede jeg var en selvfølge.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2000 - 21:27 #4
Og så virker traceroute til dit domæne ?