Avatar billede lrj Nybegynder
16. juni 2000 - 18:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exception handling i en event-handler med kald af synkrone metoder...

Jaja, det lyder jo fint, men det er vist meget beskrivende.

Right, jeg er i gang med et projekt hvor der skal ryddes ordentligt op hvis der skulle opstå en fejl i programmet - ellers dør computeren. Programmet kan ses på http://asc.sourceforge.net - og det er GPL, så sourcen er åben.

Anyways, mit problem er, at jeg jo gerne vil have så robust kode som muligt, da det er et server-program. Så jeg har tilføjet exception handling. Eller det er i hvert fald planen. For her er problemet..

Problemstilling:
Jeg har et asynkront program som modtager events fra en DLL hvergang der er trafik over netkortet. Dette er der fuldt styr på, og de variable det indkommende data gemmes i er beskyttet med semaforer så brugergrænsefladen ikke ødelægger strukturerne. Right. Men problemet er at, hvordan skal jeg forklare det. Hmm, den metode som behandler den indkommende event (asynkront i forhold til brugergrænsefladen), deri kan der måske opstå en exception. Den vil jeg gerne fange, for hvis jeg ikke gør det er der ofte dømt blå skærm. try...except fanger fejlen, ja, men problemet er at jeg også skal have kaldt en metode på den klasse som eventhandleren hører til, og denne er beskyttet af den samme semafor som den eventhandler jeg allerede _er_ i - så det kan *ikke* lade sig gøre.

Jeg tror det her spørgsmål ender med at jeg bliver nødt til at paste en del kode. Så er der ingen der kan svare uddyber jeg gerne :)
Avatar billede lrj Nybegynder
24. juni 2000 - 13:28 #1
Æv, det var ikke meget respons :o(
Avatar billede lrj Nybegynder
22. juli 2000 - 13:04 #2
Nå, så lukker jeg..