Avatar billede martin Nybegynder
16. juni 2000 - 17:39 Der er 9 kommentarer

Screen shot --> resize --> gif

Hej,

Jeg har prøvet at kigge på noget kode til at lave screen-shots med men har ikke rigitgt kunne få det til at virke som ønsket.

Programmet skal lave et Screen Shot som skal resizes til 200*150px og gemmes som .gif

Kvalitet skal forblive god, jeg har ikke kunnne beholde den ønskede kvalitet :o(
Når jeg resizer, så bliver det svært at se hvad det skulle forestille :o(
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
16. juni 2000 - 18:03 #1
Vedr. resize:

Det er pga. du laver en Pixel Resize (den normale resize). Du skal istedet finde noget kode, eller selv lave det til at resample billedet istedet.
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
16. juni 2000 - 18:31 #2
Hvad bruger du til at gemme i GIF format?
Avatar billede martin Nybegynder
16. juni 2000 - 18:55 #3
Jeg har endnu ikke fundet noget til at gemme i .gif

Hvor finder jeg noget som kan resample ? vbcode.com har ikke noget :o(
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juni 2000 - 11:25 #4
Jeg ved det faktisk ikke .. *sorry*
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
19. juni 2000 - 20:51 #5
Jeg har engang for læææææænge siden gjort brug af API-Kaldet 'ScreenToClient og det den gør er den kopierer det aktive vindues billede ud på dit clip-board, således at du kan paste det ind i f.eks. en picturebox, således er dit problem nu kun det at du skal kende ID'et på det vindue du vil kopiere fra.
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
20. juni 2000 - 11:17 #6
henrikudsen>> ScreenToClient transformerer Skærm-koordinater til Vindues-koordinater og har ikke noget at gøre med at kopier billeder!!!
Avatar billede martin Nybegynder
20. juni 2000 - 12:14 #7
henrikudsen > Har du ikke et ekspempel, jeg har ikke lige kunne finde noget på Nettet :o(
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. juni 2000 - 12:22 #8
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. juni 2000 - 12:22 #9
Øv ... det sku ikke ha været et svar .. :) (med mindre du kan bruge det ?!?!)