Avatar billede mnow Nybegynder
03. april 2002 - 15:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbning af tekst-filer uden at gemme dem på harddisken..

Jeg har et stort problem. jeg har en *.txt fil som jeg gerne vil have kommer frem på min html side. problemet er at den *.txt fil bliver opdateret hver nat, via ftp. derfor vil jeg havde det sådan at når du logger ind på den html side, så skal den teksk dokument åbne side i html siden. jeg kan sagtens få den til at spørge om den skal gemme den på harddisken, men det er ikke det jeg vil have. jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

MVH

mnow
Avatar billede callesen Praktikant
03. april 2002 - 16:03 #1
Du kan lægge den i en:
<IFRAME ALIGN="center" FRAMEBORDER="0" HEIGHT="600px" MARGINHEIGHT="10px" MARGINWIDTH="5px" NAME="text" SCROLLING="auto" SRC="*.txt" WIDTH="600px" STYLE="border:3px solid #0000ff;"></IFRAME>
Du kan selv indstille 'kanonerne'.
Avatar billede sukos Juniormester
04. april 2002 - 08:11 #2
Eller bruge <xmp></xmp>

<html><head><title>Tekstfil</title></head>
<body>
<xmp>
Her er indholdet af din tekstfil.
Alt som ligger mellem xmp-tags'ne vil blive vist som tekst.
Også dine html-koder!
</xmp>
</body></html>

Ovenstående skal gemmes som et html-dokument!
Avatar billede callesen Praktikant
04. april 2002 - 08:31 #3
sukos> Det er txt-fil der bliver opdateret - ikke en html-fil. Vedr. <xmp>: Verden ifølge Gates:
Use of this element is no longer recommended. Use the PRE or SAMP element instead.
Avatar billede mnow Nybegynder
24. september 2002 - 23:48 #4
Hvordan kan jeg gøre sådan at min skrift bliver større i *.txt (ligesom i første forslag) ??
Avatar billede callesen Praktikant
25. september 2002 - 21:44 #5
Det kan du ikke gøre noget ved - en txt fil er 'ren' tekst uden nogen form for formattering. Du kan selv vælge i fx. notepad hvordan du vil se det, men du kan ikke visningen det i en browser. Men du kan måske lægge indholdet fra txt-filen i en word (.doc)-fil. Her kan du boltre dig med størrelsen.