Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. april 2002 - 14:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dymamisk længde på IFrame

Indholdet i min Iframe har forskellig længde, og jeg vil gerne undgå scroll bars. Kan man ændre Iframe's length parameter ved hjælp af javascript? i såfald hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 14:51 #1
jeps, 2 sekunder.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 14:53 #2
din iframe skal se sådanne ud :
<iframe id="ifr" name="2" src="" frameborder="0" style="width: 486px; height: 200px;" frameborder="0" marginheight="0"></iframe>

i alle vinduer der skal åbne skal der stå følgende:

<html>
<head>
<script>
function juster() {
dw = document.body.scrollHeight;
fw = document.body.offsetHeight;
diff = dw - fw + 0;
obj = (document.getElementById) ? parent.document.getElementById("ifr").style : parent.document.all.ifr.style;
h = parseInt(obj.height);
obj.height = h + diff;
}
</script>

</HEAD>
<body onLoad="juster();">
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 14:53 #3
det virker perfekt, bruger det selv &:-D
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. april 2002 - 14:58 #4
Jeg prøver det lige selv, så giver jeg points!
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 15:00 #5
du kan også se det på www.questis.dk i funktion kun menuen questis virker &:-D
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 15:12 #6
jeg går ud fra du kunne bruge det &:-D
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2002 - 15:15 #7
<ole>
Virker - ja .... men kun i IE og med en del redundant kode og sludder.
En X-browser version, der er lidt mere elegant må være denne:

<html>
<head>
<script type="text/JavaScript">
function juster(doc) {
var dh = (document.all)? doc.body.scrollHeight+5 : doc.height;
var styleObj = (document.all)?  document.all.ifr.style : document.getElementById("ifr").style;
styleObj.height = dh;
}
</script>
</head>
<body>

<iframe id="ifr" name="ifr" src="" frameborder="1" style="width: 486px; height: 200px;"></iframe>

</body>
</html>

Så kan du nøjes med at skrive:
  <body onload="parent.juster(this.document);">
i de dokumenter, der loades  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 15:31 #8
den er jo ikke særlig smart.....

den tager ikke rigtigt højde for flere frames der skal justeres. så kager den det hele samme
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2002 - 15:38 #9
Der var i spørgsmålet tale om én iframe (*min* iframe) - men det er da ikke noget problem ... så lægger man den jo blot ned i dokumentet, der loades og tilpasser kaldet.
Er der som i dette tilfælde kun tale om én iframe er det dog absolut smartest ikke at skulle skrive en bunke overflødig kode i hvert dokument, der skal loades - og brugeren slipper for at hente det, hver gang.

Det ændrer heller ikke ved den overflødige kode i dit ekempel, questis - og at din ikke kan bruges i NS6+ og Mozilla  ;o)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2002 - 15:42 #10
Med det, din kan, kunne du blot have skrevet:

<script type="text/JavaScript">
function juster() {
obj = parent.document.all.ifr.style;
obj.height = document.body.scrollHeight;
}
</script>

... resten er overflødigt sludder  ;o)
/mvh
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. april 2002 - 16:02 #11
Jeg følger stadigt debatten, og overvejer pt, at at ændre min kode!
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2002 - 16:05 #12
*LooL* Gør du blot begge dele, Kim  ;o)
/mvh