Avatar billede lusk Nybegynder
18. juni 1999 - 21:45 Der er 14 kommentarer

Half-Life Multiplayer over LAN og Internet

Hvordan får man Half-life til at køre over internet hvis man har to computere på en Kabel forbindelse ???
Vi bruger WinProxy!!!
Hjælp
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juni 1999 - 21:53 #1
prøv at skifte til winroute

http://www.tinysoftware.com
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. juni 1999 - 11:17 #2
Eller prøv at opgradere jeres Winproxy (der er kommet en update til 2.0'eren) http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q190/9/97.asp .

Og check at jeres proxy-klient er indstillet til at alt trafik skal bruge proxyen, og at der ikke er lukket for de porte I skal bruge (snak med Systemadministratoren).
Avatar billede lusk Nybegynder
23. juni 1999 - 12:33 #3
Vi er systemadministratore !!!
Avatar billede gozar Nybegynder
23. juni 1999 - 22:39 #4
Kvilket styresystem bruger i???
Der er jo kommet en opdatering til win95s tcp/ip protokol

Kender ikke meget til half life men går ud fra at det ikke understytter socket så det ville nok også være en god ide at sætte et par mapped ports op for at få det til at virke
Avatar billede lusk Nybegynder
24. juni 1999 - 11:22 #5
Vi bruger win98 !!!!

Hvordan virker det med mapped ports har kikket lidt på winproxy men jeg fatter ikke en brik!!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
24. juni 1999 - 14:51 #6
Mapped ports virker sådan at hver port bliver tildelt 1 bestemt internet adresse som du selv bestemmer.. Dvs at den port du mapper kun kan få adgang til den adresse du tildeler den.
Avatar billede lusk Nybegynder
28. juni 1999 - 11:22 #7
Jeg vil vide hvilken adresse jeg skal bruge til mapped ports i half-life
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juli 1999 - 17:51 #8
Hent winroute på tucows, så gå ind i spørgsmålet winroute forklar lige det hele... følg vejledningen der... det virker, jeg bruger det selv hele tiden i netværket
Avatar billede joker73 Nybegynder
04. juli 1999 - 14:11 #9
eller prøv programmet Wingate, hvori man kan definere hvor mange brugere der skal køre hvad over hvilke tranportmidler (i.e.  sharing af modemmer,LAN,protokoller m.m.)

JOker
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 22:50 #10
Sygate 3.0 Beta virker med quakeworld som kører på TCP/IP.
Jeg tror da også det ville virke med Halflife.
Fordelen ved sygate er at du ikke skal definere alle portene osv. hvordan proxien skal sættes op.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:42 #11
hvaa bubby? glem nu ikke hvem der lærte dig at bruge winroute *G*
Avatar billede mj1980 Nybegynder
14. september 1999 - 14:42 #12
du skal huske at half-life jo ikke kørrer på standard porte (som f.eks. 8080 som HTTP eller 21 som FTP)  jeg kan ikke huske hvad præcis port half-life kører på, men winproxy skal jo åbne netop denne port!!
det er lidt besværligt .. men kan lade sig gøre!
prøv at skifte til sygate .. den finder selv ud af åbne og lukke de porte der skal bruges, og så er det nemt at sætte op!
Avatar billede mj1980 Nybegynder
14. september 1999 - 14:43 #13
du skal huske at half-life jo ikke kørrer på standard porte (som f.eks. 8080 som HTTP eller 21 som FTP)  jeg kan ikke huske hvad præcis port half-life kører på, men winproxy skal sættes op til at åbne netop denne port!
det er lidt besværligt .. men kan lade sig gøre!
prøv at skifte til sygate .. den finder selv ud af åbne og lukke de porte der skal bruges, og så er det nemt at sætte op!

...............sorry gentagelsen, men det her er jo faktisk et svar
Avatar billede veronique Nybegynder
28. januar 2000 - 23:11 #14
der er kun et svar til det du skal bruge et program der heder internet share jeg vil gerne sende det til dig hvis du vil.
det virker bare med Halflife og quake1.2.3 og UT icq o.s.v
det program skal man bare instalere på begge maskiner der efter genstarter du og wupti det virker.
jeg vil gerne hjælpe med det bare skriv
fluke@it.dk