Avatar billede sorenolesen Nybegynder
03. april 2002 - 08:19 Der er 6 kommentarer

Adgangs kontrol

JEg har prøvet at lave denne classe. er der nolge der har nogle kommetarer eller noget ? - der er til tider problemmer med at få adgangsboksen frem på eksterne maskiner.. der gives 60 point da det jo tager lidt tid at kigge igennem..

classen kaldes således :

$login = new Access;
$login->check_login();

Kildekoden :
<?php
class access {
    var $user_id;
    var $SESSION;

    function check_login () {
        if ($SESSION[access] == false) {
            /*Logger brugeren ind*/
            if ($this->login() == True) {
                $SESSION[access] = True;
            }
    } // end : check_login()
    function login(){
        GLOBAL $sql,$PHP_AUTH_USER, $PHP_AUTH_PW;
        /*Hvis man har indtastet brugernavn og adgangskode*/
        if(isset($PHP_AUTH_USER) && isset($PHP_AUTH_PW)) {
            $md5_pass = md5($PHP_AUTH_PW); // Krypterer koden, så vi kan teste om den er ens med den i databasen
            $sql->Queryitem("SELECT * FROM users WHERE password = '$md5_pass' AND username = '$PHP_AUTH_USER'");
            if ($sql->data) {
                if ($md5_pass == $sql->data[password] && $PHP_AUTH_USER == $sql->data[username]) {
                    $this->user_id = $sql->data[id];
                    $this->SESSION[access] = True;
                    return True;
                } else {
                    /*Brugernavn eller adgangskode er forkert*/
                    sleep("2"); // Forsinker resultatet 2 sec, for at modvirke bruceforce angreb
                    print errormsg("Du har indtastet forkert brugernavn eller adgangskode<br>Du skal åbne en ny browser for at prøve igen..");
                    exit;
                }
            } elseif (!$sql->data) {
                /*Brugernavn eller adgangskode er forkert*/
                sleep("2"); // Forsinker resultatet 2 sec, for at modvirke bruceforce angreb
                print errormsg("Du har indtastet forkert brugernavn eller adgangskode<br>Du skal åbne en ny browser for at prøve igen..");
                exit;
            }
        } else {
            /*Brugeren skal indtaste brugernavn og adgangskode*/
            header( "WWW-Authenticate: Basic realm=\"Authentication\""); // realm, er den tekst som kommer til at stå i boksen
            header( "HTTP/1.0 401 Unauthorized");
            print errormsg("Adgang nægtet !"); // Hvis der trykkes "Cancel"
            exit;
        }
    } // end : login()
} // end access()
?>
Avatar billede angelod Novice
03. april 2002 - 08:22 #1
Prøv at ændre
  header( "WWW-Authenticate: Basic realm="Authentication"");
til
  header( "WWW-Authenticate: Basic realm=\"Authentication\"");

Ved ikke om det er nok, men jeg tror det. :)
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
03. april 2002 - 08:25 #2
Sådan ser den ud, det er eksperten.dk der har fjernet det..
Har I ellers nogle kommetarer til noget der mangler, eller noget der er gjordt forkert ?
Avatar billede angelod Novice
03. april 2002 - 08:27 #3
Hmm.. Hva sker der ellers når du prøver? Skriver den bare '401 Unauthorized', eller noget lignende?
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
03. april 2002 - 09:08 #4
På min egen maskine (localhost) virker det som det skal, men fra eksterne maskiner virker det ikke og kommer med 404
Avatar billede angelod Novice
03. april 2002 - 09:52 #5
Underligt.. Undrer mig over hvordan der overhovedet kan komme en 404 når filen er der.
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
03. april 2002 - 11:06 #6
Ja ?