Avatar billede nbn Nybegynder
02. april 2002 - 19:20 Der er 8 kommentarer

Bundkort?

Jeg har tænkt mig at udskifte min gamle processor med en AMD Palomino XP 1600+ (1400 MHz) og købe nye ram (256 sd ram). Eftersom min nuværende computer er af ældre dato slipper jeg vist ikke for at også købe nyt bundkort, men hvad skal jeg være opmærksom på så jeg er sikker på bundkortet understøtter det andet hardware?
Avatar billede -simon- Nybegynder
02. april 2002 - 19:26 #1
tja... ikke noget andet end din harddisk skal have ide-connection osv. ellers se her http://www.datatel.dk/webshop/index.php?cat=Opgraderingstilbud
Avatar billede skrummel Nybegynder
02. april 2002 - 19:30 #2
Sørg for at få et bundkort der understøtter DDR-Ram de hedder vist PC-600 PC-2700 og køb sådanne ram til, så er du fremtidssikret(ihvertifald et par månder) Kig evt under EDB-Priser efter bundkortpriser.
Hvis du har gamle ISA-kort i din gamle PC, så skulle du nok overveje at skifte til PCI.kort
Avatar billede kvik Nybegynder
02. april 2002 - 19:47 #3
Du skal også være sikker på at du har mindst en 300w psu.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
02. april 2002 - 19:49 #4
Det eneste du egentlig behøver er at tjekke at dit bundkort kan tage
sådan en AMD CPU. Alle nye bundkort kan tage SD ram. Hvis du beholder
din gamle case, bli'r do også nød til at tjekke at form-factoren er
korrekt. Men det smarteste ville nok være at købe et nyt case samtidig
med bundkortet så du ved at de passer sammen.
Hygge,
Mr Eleganza
Avatar billede skrummel Nybegynder
02. april 2002 - 19:53 #5
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. april 2002 - 07:59 #6
Køb eventuelt et ECS K7S5A, det understøtter både sd- og DDR-ram, og så er det billigt!
Avatar billede sukos Juniormester
03. april 2002 - 08:36 #7
ECS K7S5A sucks!

Bare min mening! Køb hellere et ASUS
Avatar billede donito Nybegynder
03. april 2002 - 20:46 #8
esc k7s5a har jeg kun haft gode erfaringer med, det eneste minus er et dårligt onbord lydkort. K7S5A er nok det bedste bud på et godt bundkort til en relletiv billig penge