Avatar billede xion Nybegynder
15. juni 2000 - 15:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

XSL ISAPI Filter - Virker ikke !!

Følgende server har jeg prøvet at få XSL ISAPI til at virke på:

I386 WinNT 4.0 SP4, IIS 4
Jeg har downloadet installationen herfra:
http://msdn.microsoft.com/downloads/webtechnology/xml/msxml.asp
På dette link har jeg downloadet "Microsoft XSL ISAPI Filter 2.0" under "Tools"

Jeg har så gjort følgende for at installere den:
1. kopieret xslisapi2.dll til system32 biblioteket
2. kørt "regsvr32.exe xslisapi2.dll" og fået en success besked.
3. Added et XSLISAPI2 filter til det website jeg vil have det på (har brugt ..\system32\xslisapi2.dll som executable
4. Har checket at filteret er inst. rigtigt ved at gå ind på properties igen og se om der er en grøn pil opad ved filteret.
5. Oprettet et virtuelt dir. "xslisapi" og brugt den mappe som inst. filerne ligger i, har også checket at de nødvændige filer er i dette dir.
6. Har sat ACL'en til Read + Run Scripts
7. Erstatet alle Win2000 versionen af RedirectorPASP.asp med NT4 versionen.

Efter disse steps, står der at man lige skal checke om det virker:
Så jeg har skrevet http://localhost/xslisapi/samples/install/installtest.xml i serverens browser(IE 4.01) og for følgende besked:
------------------------------------------------------------------
Microsoft JScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/xslisapi/RedirectorXML.asp, line 10

try {
^
-------------------------------------------------------------------

Hvad har jeg gjort forkert ??
Avatar billede caledonia Nybegynder
15. juni 2000 - 15:45 #1
Du skal opgradere din scripting runtime på serveren til seneste version. Kun denne understøtter try, catch osv. i scripts.

Og Ehhh, 386 ? wow! :o)
Avatar billede xion Nybegynder
15. juni 2000 - 18:55 #2
Øhhh og hvordan opgradere jeg min scripting runtime ? please guide me.

Og Ehhh, jeg mener selvfølgelig Intel X86, hehe!
Avatar billede caledonia Nybegynder
15. juni 2000 - 19:00 #3
Avatar billede xion Nybegynder
15. juni 2000 - 19:07 #4
hmmm. hvad skal jeg bruge ?, jeg kan finde en del der.
Avatar billede caledonia Nybegynder
15. juni 2000 - 19:13 #5
2 kliks på den side og frem kommer: http://www.microsoft.com/msdownload/vbscript/scripting.asp

Læs, download, installer...
Avatar billede xion Nybegynder
15. juni 2000 - 21:06 #6
Nu har jeg prøvet at installere det på en anden web server med SP5 og her virker det, hvordan checker jeg hvilken version runtime min server kører med ?
Avatar billede xion Nybegynder
15. juni 2000 - 23:13 #7
Nu har jeg også prøvet at installere Windows Script 5.1, og får isteddet denne fejl:

------------------------------------------
Microsoft JScript runtime error '800a01ad'

Automation server can't create object

/xslisapi/RedirectorXML.asp, line 18
------------------------------------------

Hva' nu ?
Avatar billede caledonia Nybegynder
16. juni 2000 - 01:44 #8
Ehh, hvad står der i line 18 !?!?! :o)

Og hvad er version runtime ? SP's står under system og script står flere "kryptiske" steder, men prøv at se property's på DLL'en.
Avatar billede xion Nybegynder
16. juni 2000 - 10:37 #9
Her er hele indholdet i filen:
--------------------------------------------------------------------------------
1|<% @Language='JScript' %>
2|
3|<OBJECT RUNAT=server ID=ServDoc PROGID="XSLISAPI.XMLServerDocument"></OBJECT>
4|
5|<%
6|    var requestPath;
7|    var origPath;
8|    var processedFile;
9|
10|    try {
11|        origPath = Request.ServerVariables("HTTP_SSXSLSRCFILE:");
12|        ServDoc.URL = origPath;
13|        ServDoc.UserAgent = Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT:");
14|        requestPath = Server.MapPath(origPath);
15|        ServDoc.Load(requestPath);
16|        ServDoc.Transform(Response);
17|    } catch (exception) {
18|        ServDoc.HandleError(Response);
19|    }
20|%>
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede caledonia Nybegynder
16. juni 2000 - 13:01 #10
Du har ikke regget XSLISAPI.dll

Kender ikke noget til det komponent, men den kan ihvertfald ikke få fat på den. Du skriver at netop den fil er erstattet med en NT 4 version, så måske der mangler en fil der. Jvf. componentets dokumentation.

Alle ISAPI filtre bruger MFC, så måske du skulle prøve at opgradere denne også (søg på msdn.microsoft.com).

Kan du ikke bare opgradere til SP5 ? Eller aller aller bedst, installer W2K !
Avatar billede xion Nybegynder
16. juni 2000 - 15:03 #11
Jeg burde have regget XSLISAPI2.DLL filen, jeg har gjort det 2 gange nu og fået en success besked begge gange.

Det er ikke XSLISAPI2.DLL filen jeg har erstatet med en NT4 version, der er RedirectorPASP.asp filen.

Hvad er MFC ?

Jeg kan ikke opgradere til SP5, eller Win2K.
Avatar billede caledonia Nybegynder
16. juni 2000 - 15:39 #12
MFC er Miscroft foundation Class der bruges fra C++ programmer.

Objectet kan ihvertfald ikke creates, så det tyder på den mangler refferencer.

Måske der er 2 versioner af den DLL fil ? (1 til NT4 og 1 til W2K).

Søg i docs og FAQ på det site hvor du har fået den fra, for dette problem er ikke et std. IIS, OS, ASP osv. problem, men et problem med deres component.