Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:38 Der er 99 kommentarer og
2 løsninger

Indsæt en hel post i Tabel

Jeg har en TabelA, som jeg vil have lagt over i TabelB, men problemmet er at TabelB er en Sammenkædning, fra en SQL-database.

Når jeg manuelt prøver at kopire en post over i TabelB, får jeg en fejlmeddellelse der siger "Du har forsøgt at tildele null-værdien til en  varialbel, der ikke er af datatypen variant" Hvad skal jeg gøre??

Er der nogen der kan skrive noget kode, hvor jeg kopiere alt fra TabelA over i TabelB(som er en sammenkædning) ??
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:39 #1
De to Tabeller har helt de sammen felter, Den eneste forskel er at den ene tabel (tabelA) ligge på selve Access og den anden tabel (TabelB) er en sammenkædning som ligger på en SQL-database
02. april 2002 - 15:41 #2
Lav en forespørgsel, som ser således ud:
Insert Into TabelB Select * From TabelA

Problemet er bare, at hvis tabelB (på SQL serveren) har nogle felter som ikke må være Null og de gerne må være det i TabelA, så opstår der fejl!
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:45 #3
JA, det er nettop det!
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:46 #4
Hvad gøre jeg så?
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:48 #5
Proaccess: Jeg har nemlig prøvet det som du siger, men der skette ikke noget. Jeg skal have smidt 113 poster ind, jeg fik dog 2 poster ind, men så skette der heler ikke mere.
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:48 #6
Kan jeg bruge CreateQueryDef til noget??
02. april 2002 - 15:53 #7
Du skal finde ud af hvilke felter, som er problemetiske i TabelB.

Herefter bygger du forespørgslen op, så den indsætter f.eks. nul (0) i numeriske felter og " " i tekstfelter.

Dette kan gøres således:
INSERT INTO TabelB( Felt1, Felt2, Felt3, Felt4 )
SELECT Felt1, Felt2, iif(Felt3=""; " ";Felt3), nz([Felt4],0)
FROM tabelA;

Her er Felt4 det problematiske tal-felt og felt3 er tekstfeltet, som ikke må være tomt
02. april 2002 - 15:54 #8
PS: Hvorfor snakker du til ProAccess? :o)
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:55 #9
oh, undskyl....det er fordi jeg snakkede med ham før!! sorry :o)
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:56 #10
Den metode som du beskriver bliver besværlig, for jeg har ca. 115 felter i min tabel :o)

Du har ikke en nemere måde?
Avatar billede yilmas Nybegynder
02. april 2002 - 15:57 #11
Jeg skal til at smutte, jeg kigger tilbage kl.19, jeg håber at du finder løsningen
02. april 2002 - 15:59 #12
Du skal jo kun modificere de felter, som ikke må være Null på SQL serveren.

Alternativt, kan du jo gå ind tabelB og ændre, så der ikke er nogle felter, som ikke må være null (undtagen de samme felter, som heller ikke må være Null i tabelA)
02. april 2002 - 16:34 #13
efter at have tænkt lidt over det, så er jeg kommet op med denne funktion, som burde kunne gøre det:

Public Sub AddRecords()
    'On Error Resume Next
    Dim rsOld As New ADODB.Recordset
    Dim rsNew As New ADODB.Recordset
    Dim n As Integer
    rsOld.Open "TabelA", CurrentProject.Connection, adOpenStatic, , adCmdTable
    rsNew.Open "TabelB", CurrentProject.Connection, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdTable
    Do Until rsOld.EOF
        rsNew.AddNew
        For n = 0 To rsOld.Fields.Count - 1
            Debug.Print rsOld(n); " ";
            If rsNew(n).Type < 50 Then
                If IsNull(rsOld(n)) Then
                    rsNew(n) = 0
                Else
                    rsNew(n) = rsOld(n)
                End If
            Else
                If rsOld(n) = "" Or IsNull(rsOld(n)) Then
                    rsNew(n) = " "
                Else
                    rsNew(n) = rsOld(n)
                End If
        Next n
        rsNew.Update
        rsOld.MoveNext
        Debug.Print
    Loop
    rsNew.Close
    Set rsNew = Nothing
    rsOld.Close
    Set rsOld = Nothing
End Sub

Den er kun grovtestet, så der kan godt være enkelte datatyper, som den ikke har det så godt med.

/Thomas
Avatar billede terry Ekspert
02. april 2002 - 20:01 #14
yilmas>If you send me the Script creating the table in the SQL Server then I can try to see what your problem is.

In SQL Server Enterprise Manager right click on the database which contains your table. Then choose "All Tasks" + "Generate SQL Script".
In The General Tab press the Show All button and then choose the table from the list to move it to the right box. In Th eformatting slect ONLY the Create object .... checkbox. Then press OK to save the sql cript needed to create the table. You can send me this and also your Access database and I will take a look for you!
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:19 #15
Terry: Jeg har ikke Enterprise Manager, er det noget jeg kan Downloade?
03. april 2002 - 09:23 #16
Yilmas-> har du prøvet min kode?
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 09:24 #17
Have you created the dB through Access 2000? I havent worked with that so much, but you will be able to see IF any fields DO NOT allow NULL values and change this this ALLOW NULL values.
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:26 #18
thomasjepsen: Jeg får en fejl i den kode som du har skrevet...den siger "Den brugerdefineret type er ikke defineret" Hvad går galt?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:28 #19
Hvad gøre/er ADODB?
03. april 2002 - 09:29 #20
Hvilken linie stiller den sig på?

Bruger du Access 97 eller 2000?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:31 #21
på den første linie:

Public Sub AddRecords()
    'On Error Resume Next
    Dim rsOld As New ADODB.Recordset
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:32 #22
jeg bruger Access 97
03. april 2002 - 09:32 #23
Hvis du bruger Access 97, skal jeg lige lave koden om, så den bruger DAO i stedet.
ADODB og DAO er datamodellen, som Access bruger når den snakker med tabellerne. Tidligere var DAO standarden, nu er det ADO.
Der er en del forskellige i syntaksen.

Vender lige tilbage om få minutter...
03. april 2002 - 09:35 #24
ok, her er den så:

Public Sub AddRecords()
    'On Error Resume Next
    Dim rsOld As DAO.Recordset
    Dim rsNew As DAO.Recordset
    Dim n As Integer
    Set rsOld = CurrentDb.OpenRecordset("TabelA", dbOpenSnapshot)
    Set rsNew = CurrentDb.OpenRecordset("TabelB", dbOpenDynaset)
    Do Until rsOld.EOF
        rsNew.AddNew
        For n = 0 To rsOld.Fields.Count - 1
            Debug.Print rsOld(n); " ";
            If rsNew(n).Type < 50 Then
                If IsNull(rsOld(n)) Then
                    rsNew(n) = 0
                Else
                    rsNew(n) = rsOld(n)
                End If
            Else
                If rsOld(n) = "" Or IsNull(rsOld(n)) Then
                    rsNew(n) = " "
                Else
                    rsNew(n) = rsOld(n)
                End If
        Next n
        rsNew.Update
        rsOld.MoveNext
    Loop
    rsNew.Close
    Set rsNew = Nothing
    rsOld.Close
    Set rsOld = Nothing
End Sub
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:45 #25
Det virker! :o)...Men vil du beskrive hvad dette stykke kode gøre? Jeg er nemlig først lige startet med VB:

Do Until rsOld.EOF
        rsNew.AddNew
        For n = 0 To rsOld.Fields.Count - 1
            Debug.Print rsOld(n); " ";
            If rsNew(n).Type < 50 Then
                If IsNull(rsOld(n)) Then
                    rsNew(n) = 0
                Else
                    rsNew(n) = rsOld(n)
                End If
            Else
                If rsOld(n) = "" Or IsNull(rsOld(n)) Then
                    rsNew(n) = " "
                Else
                    rsNew(n) = rsOld(n)
                End If
        Next n
        rsNew.Update
        rsOld.MoveNext
    Loop
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:53 #26
Koden virker....Men jeg har et nyt problem når jeg prøver at køre den på min sammenkædede tabel. jeg få en fejlmeddelelse der siger :
Kørselsfejl"3146"
ODBC: Kaldet Lykkedes ikke
03. april 2002 - 09:54 #27
Jeg skal prøve:

Før disse linier har vi jo oprettet 2 recordsets - et for hver af tabellerne. Et recordset er den måde man typisk arbejder med tabeller på i VBA.

Loop'et overfor løber så alle poster gennem i tabelA og for hver post løbes alle felter gennem (For n = 0 To rsOld.Fields.Count - 1 ... Next n)
Hver felt har en datatype, som kan aflæses vha egenskaben Type. Denne egenskab indeholder en værdi mellem 0 og 512 (tror jeg nok)
Hvis værdien er mindre end 50 så er feltet numerisk - hvis den er større end 50, så er den noget andet - typisk tekst/notat.

Derefter undersøger jeg om feltet er tomt og i givet fald indsætter jeg den 'tomme' værdi. Ellers indsætter jeg blot feltets egen værdi.

jeg ved ikke om du fik noget ud af dette - det er ret besværligt at forklare VBA-kode med ord. Og især denne funktion kræver for det første at man holder tungen lige i munden og at man husker at referere til de rigtige recordsets og felter m.m.
03. april 2002 - 09:56 #28
hvilken linie fejler den i?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:58 #29
på linie:

rsNew.Update

i Hjælp funktionen siger den:

Using an ODBC connection, you tried to perform an operation on data in an ODBC data source. This error may occur when the ODBC data source is on a network drive and you aren't connected to the network. Make sure the network is available, and then try the operation again.
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:59 #30
Når jeg foreksempel skal sammenkæde eller importere en tabel, så har jeg en kode som jeg skal skrive, kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 09:59 #31
Det er jeg næsten sikker på det er
03. april 2002 - 10:01 #32
Nej, så længe du kan åbne tabellerne, så behøver den ikke at have login og password igen.

mystisk....!
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:03 #33
JA, jeg kan åbne min sammenkædet tabel uden password
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:05 #34
Men jeg kan åbentbart ikke få lov til at lave en ODBC connection til at smide posten ind med
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:08 #35
Kan man bruge det her til noget?:

Dim DataSelect As QueryDef

Set DataSelect = Dbs.CreateQueryDef("", strSQL)
DataSelect.Execute

hertil er nemlig brugt en Insert SQL-sætning
03. april 2002 - 10:11 #36
hmm, jeg tror ikke umiddelbart at vi kan bruge det til noget, får så har vi samme problem at den kun indsætter de 2 poster, da alle de andre bliver sorteret fra pga Null-fejl.

Prøv at indsætte en post manuelt i tabelb. Får du lov til det?
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 10:12 #37
Are you sure that the SQL table IS a linked "sammenkædet" and NOT imported?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:13 #38
nej, det får jeg ikke lov til
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:14 #39
Jeg tænkte på om man ikke kunne sætte " " eller 0 i tabelA hvor der er null værdi, så kunne jeg bare smide dem ind manuelt?
03. april 2002 - 10:17 #40
hvilken fejl fik du, da du ikke fik lov at indsætte en post?
Du skal jo nok udfylde noget i alle 115 felter for at være sikker på at du ikke får null-fejlen.
03. april 2002 - 10:18 #41
Terry-> Hvis tabellen var importeret, ville han jo ikke få en ODBC-fejl, vel? :o)
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:23 #42
JA, jeg er helt sikker...
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:24 #43
TabelB er sammenkædet tabel, helt sikkert
03. april 2002 - 10:26 #44
hvilken fejl fik du, da du ikke fik lov at indsætte en post?
Du skal jo nok udfylde noget i alle 115 felter for at være sikker på at du ikke får null-fejlen.
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 10:28 #45
Thomas>That may be the case, but as I cant see either yilmas db or what he is doing then ANYTHING is possible :o)
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:33 #46
Jeg får fejlen:

"Du har forsøgt at tildele Null-Værdien til en variable, der ikke er af datatypen Variant"

Derfter får jeg en anden fejl som siger:

Poster som Microsoft Access ikke kunne indsætte, er blevet placeret i en ny tabel med navnet "Indsætningsfejl"
03. april 2002 - 10:36 #47
okay, åbn tabellen "Indsætningsfejl" og se hvad den skriver: her kan du typisk se hvilket felt, der fejler
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 10:37 #48
Yilmas>The Access table and theh SQL Server table are NOT the same!
The easiest way to solve this problem IS to ensure that they are the same! You MUST alter the SQL Server table so that the text fields ALLOW NULL values. When you have done this you will be able to copy the data with YOUR original queries.

HOW have you created the SQL Server table?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 10:46 #49
Alle posterne som jeg skulle flytte over ligger i tabellen "Indsætningsfejl"
03. april 2002 - 10:50 #50
Jamen, du skulle kun prøve at TASTE én post direkte i tabellen!

Nå, men hvad står der i tabellen Indsætningsfejl? Er det det samme felt, som den brokker sig over? Hvis det er det, hvilken datatype har dette felt?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:13 #51
Jeg har prøvet med én post, og der er ikke nogen forskel
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:14 #52
Alle felterne fra posten er med..
03. april 2002 - 11:22 #53
Det lyder næsten som om, du ikke har skriveret til tabellen, men så plejer den bare at sige at adgang er nægtet.

Jeg kan ikke gennemskue hvad der er galt med din forbindelse eller med SQLServeren.

Hvis du ikke engang kan få lov at indtaste en post manuelt, så kan du jo i hvert fald slet ikke få love at gøre det vha en query.

Har tabelB en primær nøgle?
Hvis den ikke har det, så kan du ikke få lov at opdatere tabellen gennem Access.

Prøv evt at slette tabellen og sammenkæd den igen. Hvis den kommer frem og beder dig vælge et unikt indeks/felt, så er det vigtigt at du vælger et på den fremkomne liste!
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:22 #54
Okay..jeg har fundet ud af at hvis jeg skriver 0 i alle de tomme felter, så kan jeg godt smide posten manuelt i Den sammenkædede tabel
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:23 #55
Men spørgsmålet er så, om det skaber problemmer i system som bruger denne tabel....????
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:24 #56
Men jeg burde da kunne ligge " " ind i feltet, på den måde skulle den ikke indeholde noget Nullværdi?
03. april 2002 - 11:26 #57
du kan ikke lægge " " ind i numeriske felter. Der skal ligge 0 eller Null (hvis det sidste er tilladt)
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 11:26 #58
Yilmas> LOOK at the comment I made 10:37! The two tables CAN NOT be the same!

The reason why you can copy after you enter 0 into all the empty fields is BECAUSE now no fields conatin NULL! NULL is not the same as "" (empty). So I still think you should MAKE SURE that the SQL table ACCEPTS NULL.

Do you have problems changing this?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:28 #59
ja, jeg har ikke adgang Enterprise Manger
03. april 2002 - 11:29 #60
hvordan har du fået oprettet tabellen, så?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:29 #61
Problemmet er at jeg ikke selv har bygget SQL databasen, Det er noget som høre med et CRM-System
03. april 2002 - 11:32 #62
okay, så skal du nok ikke begynde at ændre tabellerne (hvis du altså stadig vil have, at CRM-systemet skal fungere korrekt)
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:32 #63
Jeg har lige undersøgt i CRM systemet, om det ska´ber problemmer for den post som jeg lige sat ind,..og det gøre det ikke, så jeg tænkte på at lave noget kode som satte 0 ind der hvor der er "" eller Null
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:34 #64
Når man overskriver et felt som indeholder Null med " ", bliver dette ændret tilbage til Null? for Null og " " er jo ikke det samme!
03. april 2002 - 11:39 #65
Prøv men denne simple udgave af min tidligere kode:

Public Sub AddRecords()
    'On Error Resume Next
    Dim rsA As DAO.Recordset
    Dim rsB As DAO.Recordset
    Dim n As Integer
    Set rsA = CurrentDb.OpenRecordset("TabelA", dbOpenSnapshot)
    Set rsB = CurrentDb.OpenRecordset("TabelB", dbOpenDynaset)
    Do Until rsA.EOF
        rsB.AddNew
        For n = 0 To rsA.Fields.Count - 1
            If rsA(n) = "" Or IsNull(rsA(n)) Then
                rsB(n) = 0
            Else
                rsB(n) = rsA(n)
            End If
        Next n
        rsB.Update
        rsA.MoveNext
        Debug.Print
    Loop
    rsB.Close
    Set rsB = Nothing
    rsA.Close
    Set rsA = Nothing
End Sub
03. april 2002 - 11:39 #66
Den indsætter 0 i alle felter uanset datatype
03. april 2002 - 11:40 #67
...undtagen selvfølgelig hvis der står noget i feltet ;o)
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 11:49 #68
Der er dog nogle felter som jeg skal slette bagefter, er det så muligt at Slette disse felter bagefter?
03. april 2002 - 11:51 #69
det skulle det være, ja
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:02 #70
Jeg tror jeg først vil ændre på feltet, så derefter smide det ind i TabelB
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:06 #71
thomasjepsen: Jeg får stadig fejlen :

Kørselsfejl"3146"
ODBC: Kaldet Lykkedes ikke
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:07 #72
Så jeg tror ikke fordi at jeg ikke kan smide " " ind, men snare forid jeg ikke kan få forbindels
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:08 #73
JEg får stadig fejl i linie :

rsB.Update
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:09 #74
Den går heletiden galt ved rsB.Update
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 12:16 #75
yilmas>Th eproblem is the data youhave in the Access table, there are fields which contain values which are NOT acceptable in the SQL (CRM) table.
WHY does the Access table contain invalid information? There is more than likely a reason as to why your CRM table does NOT allow these values so it is really wrong to either place and empty string or 0 in the fields. Shouldnt you alter the Access table so as not to allow NULL values?
03. april 2002 - 12:16 #76
Der må stadig være et eller flere felter, som ikke bliver tilladt.

Det kan også skyldes at der er referentiel integritet på tabellen, således at der kun må stå værdier, som findes i andre tabeller. Det er ikke til at sige, når du ikke har adgang til SQL serveren.

Jeg tror at du er nødt til at finde ud af hvilke felter der er problematiske. Der er kun en måde, som jeg ser det, og det er den hårde måde:
Begynd at oprette én ny post manuelt igen. Indtast kun noget i et felt og forsøg at gemme. Den fremkomne fejlmeddelelse fortæller dig herefter hvilket felt, som ikke må være null. Derefter udfylder du dette felt og prøver at gemme igen. Osv osv
Læs grundigt den fejlmedelese som kommer hver gang. Hvis det er noget med Not null, så skal der bare stå noget. Hvis det er noget med "related records" eller "Referentiel integritet", så har du et problem, idet der så kun må stå noget, som findes i en tilhørende opslagstabel.

Vi kommer ikke meget videdere her.

Ellers må du søge prof. konsulentbistand - jeg gør det gerne, men det kommer jo til at koste 1 times tid eller 2.
læs evt her: www.makeiteasy.dk
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:18 #77
okay har lige testet om jeg kan opdatere et felt i min sammenkædede tabel til at være blank, og det kan jeg godt..så helt håbløs er det ikke :o)
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:22 #78
Det skal også lige siges, at TabelA har jeg fået hved udtræk af TabelB, så der skulle ikke være nogen problemmer, Men problemmet er jo at jeg slet ikke kan connecte til ODBC. Jeg hved ikke om man måske skulle skrive stien til Databasen, på en eller anden måde?
03. april 2002 - 12:27 #79
Men du HAR jo en forbindelse til tabellen! Du kan åbne tabellen og du kan redigere i den og du kan oprette. Så har du fuld forbindelse. Min kode benytter bare tabellens egen connection! Derfor har fejlen ikke noget at gøre med forbindelsen, men derimod noget med hvad SQLserveren tillader, at der står i hvert felt...
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 12:29 #80
When you say that that TableB is an SQL-database do you mean an SQL SERVER from Microsoft? How can you enter data into TableB WITHOUT haveing a connection(odbc)??????
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:49 #81
Behøves man en Connection, når man har en sammenkædning, så kan man vel bare bruge CurrentDb..eller hvad?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:50 #82
Selvføllgelig behøves jeg en Connection for at se data...:o)
03. april 2002 - 12:53 #83
Du har helt ret, Yilmas: du bruger bare currentdb (som jeg gør i eksemplet)
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 12:54 #84
Okay, ...Min løsning vil nu være, at jeg laver det her i to dele. Den ene del hvor jeg indsætter 0 hos TabelA, hvor felterne er null,. Bagefter copiere jeg posterne over i TabelB og defter opdatere jeg felterne med "". Det ser ud som om at det er min eneste løsning
03. april 2002 - 13:03 #85
whatever works....
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 13:38 #86
Jeg har et SQL problem:

Det jeg har gort nu er, at jeg har har sat 0 in på TabelA hvor feltet er "" eller Null, derefter har jeg kopieret posterne manuelt ind i TabelB.
Det jeg nu skal, er at jeg lave en update på alle de felter som har som indeholder #

Hvordan skal min SQl sætning se ud?

UPDATE TabelB SET ?? = ''  WHERE ??='#'"

Eller skal jeg gøre det på en anden måde? måske den måde di gjorde, thomasjepsen
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 13:41 #87
Husk, nu ligger posterne på TabelB som de skal, min jeg skal bare hvae skiftet # ude med ""
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 13:43 #88
"UPDATE TabelB SET TheField = ''  WHERE TheField ='#'"
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 13:44 #89
Dette er mit sidste problem, derefter vil jeg uddele pointene :o)
03. april 2002 - 13:46 #90
du kan åbne tabellen på skærmen og anvende den alm. replace
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2002 - 13:47 #91
If there are more than one field containing # then you can update them all at once

"UPDATE TabelB SET Field1 = '', field2 = ''  WHERE OneOfTheFields ='#'"
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 13:57 #92
Terry, hvad hvis jeg har 115 felter? kan jeg ikke lave gøre så den bare søger alle felter igennem?
03. april 2002 - 14:03 #93
hvorfor er det, at du ikke bare gjorde som jeg forslog med tabellen?
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 14:06 #94
thomasjepsen : når jeg bruger søg og erstat, kan den ikke finde #? den finder kun dem som er 1 eller 0, hvad går galt?
03. april 2002 - 14:15 #95
Du skal angive at den skal søge i "hele tabellen" og at den skal søge i "en del af feltet"
03. april 2002 - 14:22 #96
Glemte lige at du bruger Access 97 - der ser søgeboksen andeledes ud.
Og ja...mystisk nok, så kan den ikke finde ud af at søge på # ????
03. april 2002 - 14:24 #97
Det er nok fordi # i forvejen er et jokertegn for talværdier....
Avatar billede yilmas Nybegynder
03. april 2002 - 14:47 #98
Hvad skal jeg så gøre?

Jeg skal måske bruge et andet tegn i stedet for # ?  Kan du anbefale et tegn?
03. april 2002 - 14:51 #99
ja: £ eller @ (£ er nok bedst, da det sjældent indgår i alm. tekster)
Avatar billede yilmas Nybegynder
04. april 2002 - 11:27 #100
Tak for hjælpen :o)....Jeg tildele pointene mellem jer. Men ThomasJepsen får lidt flere fordi han hjalp mig mest :o)
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2002 - 11:35 #101
Thanks, the points is fine with me, Thomas did all the work :o)