Avatar billede jonaskvl Nybegynder
18. juni 1999 - 20:40 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Login dialog

Hej, jeg vil godt høre om det er muligt at lave sådan en login dialog der popper op uden at bruge java og deslige.. man skal skal selvfølgelig have mulighed for at hive login og password ud i en variabel..
Avatar billede Dan Nim Seniormester
18. juni 1999 - 22:39 #1
mener du sådan en Popup box, hvor man kan skrive sit password i ?.

Så skal du have gang i JavaScript, og derefter noget ASP.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 1999 - 10:07 #2
Du behøver ikke java script:

<%
password = inputbox ("Skriv dit pass.:")

If password = "test" then
  login = true
Else
  login = false
End if
%>
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
19. juni 1999 - 13:19 #3
Nej javascript er ikke nødvendigt og skywalker har vist ikke forstået spørgsmålet
Avatar billede Dan Nim Seniormester
19. juni 1999 - 14:08 #4
Hvad fanden menere du så ????

hvordan vil du have det til at se ud ?
Avatar billede s Nybegynder
20. juni 1999 - 20:01 #5
Man kan heller ikke - som skywalker skriver - bruge en inputbox i ASP. Såvidt jeg ved er det kun i VbScript der udføres i brugerens browser.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
20. juni 1999 - 20:08 #6
s....det er omvendt !

JavaScript bliver kørt i Bowseren, og ASP, vbscript m.m på Selve Serveren
Avatar billede s Nybegynder
20. juni 1999 - 20:54 #7
Man kan også køre VBScript på klienten.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 1999 - 21:40 #8
*doh!!

Mantra: ASP er active SERVER pages -- ASP er active SERVER pages -- ASP er active SERVER pages -- ASP er active SERVER pages...
Avatar billede s Nybegynder
20. juni 1999 - 21:43 #9
Ja, men prøv at kører dit eget script... inputbox virker kun i VBScript som kører på klienten.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 1999 - 21:45 #10
ja, silly me, troede jeg kunne score hurtige point...

Jeg nåede ikke at prøve min egen kode...
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
24. juni 1999 - 22:25 #11
med Response.Status="401 Not Authorized" får man en login dialog som bruger "NT brugerlisten" men jeg vil ikke bruge NT brugerlisten for den kan jeg ikke styre på en fjern server hos et eller andet web hotel .. men jeg vil gerne have sådan login dialog til at poppe op .. så var det jeg ledte efter en måde at gøre det på!
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 21:43 #12
Det kan du ikke på Windows NT. Du kan på ingen måde via ASP "tricker" denne prompt.

Men hvis du har Apache har du styre det helt selv - som regel.
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 21:44 #13
...standard ASP, selvfølgelig. Det er jo nok ikke umuligt at programmere via en komponent der benytter ADSI.
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 21:45 #14
øh, hvad er det jeg ikke kan gøre på en NT ?
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 21:47 #15
Denne indbyggede password-beskyttelse på IIS. Er det ikke den vi snakker om?

Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 21:49 #16
Hvad får dig til at sige at det er umuligt at gøre det?
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 21:52 #17
Det er med henblik på effekten af at den popper op fordi webserveren sender signal til browseren om at den skal gøre dette. Hvis browseren understøtter dette gør den det som regel.

Så det er altså en indbygget rutine både på webserver og browser, som ikke kan sættes igang på andre måder.
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 21:59 #18
Det vil sige du altså bare har en teori om at det ikke vil virke, det er også hvad jeg har hørt fra andre jeg har spurgt om det.
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 22:08 #19
Det er ikke en teori. Du kan ikke selv sætte en sådan password-dialog igang via ASP. Hvorfor vil du ikke acceptere det? Du stiller et spm, så må man vel også forvente at du giver point for et rigtigt svar?

Jeg er da ikke i tvivl om at hvis du patcher IIS og ASP.DLL, så kan du nok få det til at virke, men det er p.t. ikke understøttet i den udgave af IIS40 der findes nu.

Hvis du vil bruge et par timer på microsoft.com for at finde det helt nøjagtige svar, så værsgo. Hvis du altså lige kan finde et sådanne. Det tvivler jeg nu på.
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 22:11 #20
Jamen jeg kan jo godt sætte en password dialog igang som bruger NT brugerlisten så må der også være en måde at kunne hente de informationer der bliver udfyldt med :)
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 22:15 #21
Er det det du vil?

Så tjek
request.servervariables("LOGON_USER")

så får du bruger navn på den user der er logget ind.
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 22:17 #22
Ja men øøh jeg skal jo også bruge det password han skriver for at kunne tjekke og se om det stemmer med det har jeg har i databasen :)
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 22:19 #23
Det kan du ikke få lov til. Af sikkerhedsmæssige årsager!

Typisk :)
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 22:21 #24
Nej det kan jeg forstå men det kan ikke passe at det ikke kan lade sig gøre..
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 22:24 #25
Variablen der kunne indeholde denne information er tom.

request.servervariables("AUTH_PASSWORD ")

Det kan udemærket godt passe. Hvis du kunne det, ville de´ryde ramaskrig fra nu af og til juleafte. Sikkerhed for alt andet!
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 22:26 #26
mm.. meget muligt men jeg tror jeg vil lade spørgsmålet stå et stykke tid det kan være der er nogle kloge hoveder der ved hvordan man skal kringle den :)
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 22:28 #27
Fint nok med mig. Men husk mig nu, når svaret ikke er positivt :) Hår du andre ting, mens vi er her? *smiler*
Avatar billede floffy Nybegynder
01. juli 1999 - 11:31 #28
Har du fundet en løsning der ikke kan lade sig gøre? Eller får jeg mine point?
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
18. august 1999 - 08:01 #29
ok ..