Avatar billede elpik Nybegynder
02. april 2002 - 13:19 Der er 3 kommentarer

Efter windows inst. dur det ikke

Jeg har en gammel p1 200mhz. Og har lige fundet den frem igen, men når jeg inst. windows og den skal genstarte første gang efter den grundlæggende inst. søger den efter en bootdiskette. Men den finder selvfølgelig ingen da jeg har fjernet den som man skal.

Men så skriver den "Insert bootable media in drive"
Jeg har prøvet at slå boot fra i bios, men så kommer den bare med en anden fejl. "mangler NFRT"

hjælp
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
02. april 2002 - 13:21 #1
Er det win98 du installere?
Avatar billede elpik Nybegynder
02. april 2002 - 13:56 #2
nej det var 2000, men jeg kan huske den sagde det samme med 98 engang.
Avatar billede c3-rp Nybegynder
02. april 2002 - 19:24 #3
Tjek i BIOS om harddisk står som primary boot device, ellers kunne man frygte harddiskens bootsector var beskadiget - hvis du har adgang til en velfungerende (nyere) PC, så prøv at sætte disken deri og boot fra den.