Avatar billede madsfriburg Nybegynder
02. april 2002 - 00:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login og frameset...

Måske vil flere komme med spydige kommentarer om framesets - jeg kender dem og har hørt dem, men nu skal jeg altså lave dette med frames!
(Sitet er ikke offentligt tilgængeligt, men til administration af website.)

Hvad gør man normalt med et login (enkelt php-side) som linker til et site, hvor index-siden er et frameset?
(Framesettet består af 4 sider, hvor 1 er navigation, 2 er "pynt" og den sidste er indhold.)
Avatar billede sthen Nybegynder
02. april 2002 - 00:15 #1
Det ka' da godt være at det er mig der er træt nu, men jeg kan ikke rigtig se problemet.

Er det ikke bare et spørgsmål om at linke til frameset-filen, oprette denne i PHP og herfra videresende div. variabler til de flg. sider der måtte have brug for dem ???
Avatar billede otis Nybegynder
02. april 2002 - 01:17 #2
<form action="side.php" target="framenavn"> ?
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
02. april 2002 - 09:23 #3
Måske lidt dårligt formuleret.....

Hvad gør man mht. sikkerhed, dvs. kontrol af brugernavn og password? Jeg er ny i PHP, og har kun arbejdet med "enkeltsider" som kontrollerer enten via en variabel sendt via URLen eller 'cookie-tjek'.

Med et frameset har man jo pludselig en side som kalder 4 andre sider...!?
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
02. april 2002 - 09:25 #4
sthen>>> du er jo inde på det... hvordan videresender man variabler via en frameset-fil til de forskellige filer?
Avatar billede sthen Nybegynder
02. april 2002 - 10:33 #5
i din index.php skriver du (hvis det er her du logger på):

<?
<A HREF=\"frameset.php?navn=$navn&password=$password\">Dit_log_in_script<\A>
?>

hernæst dit frameset:

<?
<FRAMESET>
<FRAME SRC=\"frame1.php?navn=$navn&password=$password\">
<FRAME SRC=\"frame2.php?navn=$navn&password=$password\">
<FRAME SRC=\"frame3.php?navn=$navn&password=$password\">
<FRAME SRC=\"frame4.php?navn=$navn&password=$password\">
</FRAMESET>
?>

Ovenstående er ikke prøvet, men burde fungere.
Håber du forstår hva' jeg mener