Avatar billede betatron Nybegynder
01. april 2002 - 20:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frame eller Popup!!!

Jeg har det windowsbaserede Delphi 6.0 Personal, men jeg er en noobie.

Når jeg trykker på en knap vil jeg gerne have en frame (der hedder dialogFrame) til at "hoppe" frem. Hvordan gør jeg??

I Object Inspector'en er der en menu der hedder "PopupMenu", hvad er det og hvad bruges den til??

Jeg er en noobie så skriv lige på dansk, tak!
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
01. april 2002 - 20:48 #1
DialogFrame skal i OI (Object Inspectoren) stå Visible=false. Du laver så en trykknap ved siden af og dobbeltklikker på den knap imellem begin og end skriver du: dialogframe1.visible := true    så kommer den automatisk frem nå du trykker på knappen
Avatar billede doc404 Novice
01. april 2002 - 21:36 #2
PopupMenu bruges til at angive hvilken menu der skal komme frem når du højreklikker (context menu)
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
01. april 2002 - 22:00 #3
Dobbeltklik på knappen og skriv:

frame1.showmodel;
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
01. april 2002 - 22:02 #4
Dobbeltklik på knappen og skriv:

frame1.showmodal;

ikke showmodel men showmodal
Avatar billede betatron Nybegynder
02. april 2002 - 16:44 #5
Det virker ikke, ingen af delene! Gør jeg noget forkert, her er hvad jeg gør:

Jeg laver en form (form1) og en frame (frame1). Så indsætter jeg en knap (button1) og skriver: "frame1.showmodal" eller "frame1.visible := true" (når jeg har sat OI'en til Visible=false). Men når jeg så trykker F9 (eller "Run") så kommer en box op der siger at frame1'en ikke er integreret i Unit1 (form'ens unit). Så spørger den om jeg vil "add'e" frame1 til unit1 så siger jeg "yes". Men det virker stadigvæk ikke. Hvad er der galt??
Avatar billede sabine Nybegynder
06. april 2002 - 22:58 #6
Du skal bare trykke F9 (RUN) igen så virker det, første gang du laver en henvisning til en nye frame, vil delphi spørge dig om du vil tilføje den til din uses liste, når du så svare ja, vil delphi tilføje den, men den starter ikke dit program før du trykker F9 (RUM) en gang til.
Avatar billede sabine Nybegynder
06. april 2002 - 23:05 #7
betatron du skriver at du er en noobie, så vil jeg forslå dig at du smutter forbi dit lokale bibliotek, og låner en bog om delphi, Jeg ved er der er mange bøger til delphi, som er rigtig gode