Avatar billede luchas Nybegynder
01. april 2002 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af side.

Nu har jeg brugt flere dage på at forsøge at finde noget info som jeg kunne bruge til at forsøge at bygge en tabel op på samme måde som det der vises her på denne side :
http://camelot.allakhazam.com/quests.html?realm=Midgard

Hvordan laver man dette?
Gerne med sorterings dimsen foroven plus med de underliggende sider med comment's funktionen i bunden.

I behøves ikke at skulle lave det bare hvor man kan finde noget info omkring hvordan man laver det.

Jeg er nemlig newbie til både PHP og MySql og vil gerne lære en masse om det, derfor dette lille projekt.

Hvis det er kan i kontakte mig på icq ; 61855889
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. april 2002 - 17:49 #1
Jeg ser 2 muligheder:

1) hna har fiflet med sin .htaccess så filer med endelsen .html bliver genereret af php på hans server.

2) Han genererer siden med et phpscript og lægger den så ud på serveren som statisk html fil.

Hvordan han end har gjort det vil jeg anbefale at du starter med et lidt mindre projekt (fx en tæller eller en gæstebog) her skal du lære en hulens masse forskellige ting på een gang.

mvh JakobA
Avatar billede luchas Nybegynder
01. april 2002 - 18:19 #2
Det jeg er mest intereseret i er hvordan jeg kan få den til at smide info ind i en tabel og lave de undre sider hvis det er muligt. Jeg er nemlig lidt træt af af skulle lave en html side hver gang.

http://80.63.189.82/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=3

dette er min side hvor jeg er ved at lave det samme men problemet er at jeg laver de andre sider i html. Det skal lige siges at den køre med phpnuke så det er ikke mig der har lavet det.

Som sagt er det ikke muligt at kunne lave det sådan at man henter de info fra en tabel der er på første side og så når man trykker på den ting så kommer man videre???? eller skal jeg bare lave det på samme måde som jeg altid har gjort det.
Avatar billede luchas Nybegynder
02. april 2002 - 16:02 #3
<?php
$db = mysql_connect("", "");
mysql_select_db("mydb",$db);
// display individual record
if ($id) {
  $result = mysql_query("SELECT * FROM employees WHERE id=$id",$db);
  $myrow = mysql_fetch_array($result);
  printf("First name: %s\n<br>", $myrow["first"]);
  printf("Last name: %s\n<br>", $myrow["last"]);
  printf("Address: %s\n<br>", $myrow["address"]);
  printf("Position: %s\n<br>", $myrow["position"]);
} else {
    // show employee list
  $result = mysql_query("SELECT * FROM employees",$db);
    if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) {
      // display list if there are records to display
      do {
        printf("<a href=\"%s?id=%s\">%s %s</a><br>\n", $PHP_SELF, $myrow["id"], $myrow["first"], $myrow["last"]);
      } while ($myrow = mysql_fetch_array($result));
    } else {
    // no records to display
      echo "Sorry, no records were found!";
    }
?>

Okay nu har jeg leget lidt videre og har fundet noget der virker sådan en lille smule på samme måde. Er dette ok????????
Avatar billede luchas Nybegynder
03. april 2002 - 06:55 #4
svaret er lukket nu. Jeg har selv fundet ud af at få lavet noget af dette som jeg er efter så tak for hjælpen.