Avatar billede datajesper Nybegynder
01. april 2002 - 09:40 Der er 5 kommentarer

PHPlib og PHP4 ??

Jeg prøver at komme i gang med PHP, og er nået til bruge OOH Forms, men bliver ved at at få warnings a la følgende (koden jeg bruger er forløbig Copy-Paste):

Warning: Undefined index: text in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 235

Warning: Undefined index: name in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 71

Etc etc etc .............................

Nogen der har en ide????
Avatar billede datajesper Nybegynder
01. april 2002 - 09:42 #1
Hov - der er lige blevet spist nogle backslashes... mellem : og Inetpub, Inetpub og php, og php og oohforms

:-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. april 2002 - 12:19 #2
prøv at kigge efter en manglende index-værdi - måske et i,j el. k i et array på de pågældende linier?
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. april 2002 - 13:19 #3
de index der mangler hedder 'text' og 'name'
Avatar billede datajesper Nybegynder
01. april 2002 - 13:33 #4
Det der er galt ar at det er i filen oohforms.inc, som er en fil fra PHPLib.

jeg har C & P fra nettet følgende kode.

<?php
include("oohforms.inc");
$f = new form;

$f->add_element(array("type"=>"text",
                            "name"=>"foo",
                            "valid_regex"=>"^[a-z]*$",
                            "valid_e"=>"Letters only",
                            "icase"=>1,
                            "value"=>"bar"));

?>
og så får jeg følgende :

Warning: Undefined index: text in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 235

Warning: Undefined index: name in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 71

Warning: Undefined index: name in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 72

Warning: Undefined index: valid_regex in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 71

Warning: Undefined index: valid_regex in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 72

Warning: Undefined index: valid_e in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 71

Warning: Undefined index: valid_e in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 72

Warning: Undefined index: icase in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 71

Warning: Undefined index: icase in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 72

Warning: Undefined index: value in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 71

Warning: Undefined index: value in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 72

Warning: Undefined property: isfile in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 250

Warning: Undefined property: hidden in C:\Inetpub\php\oohforms.inc on line 253
Avatar billede datajesper Nybegynder
01. april 2002 - 13:34 #5
PHPlib har jeg hentet fra http://sourceforge.net