Avatar billede holgerwa Nybegynder
01. april 2002 - 01:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bliver der space under en knap?

Jeg eksperimenterer med et Anbefal-script. Det er sat ind på www.wahlstroem.dk -> V/W. Det funker, men problemet er, at den  tabel, jeg har sat hele møget ind i, viser, at der under Send-knappen er unødvendigt space, der gør, at jeg ikke kan få det hele til at se VALIGN="middle"-ud! Nogen, der ved, hvordan dette irritationsmoment fjernes? Koden er:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin

//Script by Trånn: http://come.to/tronds
//Submitted to JavaScript Kit (http://javascriptkit.com)
//Visit http://javascriptkit.com for this script

var initialsubj="Noget om psykologi, som kan være af interesse!"
var initialmsg="Hej!\n Jeg synes, du skulle tage et kig på denne side: "+window.location
var good;
function checkEmailAddress(field) {

var goodEmail = field.value.match(/\b(^(\S+@).+((\.com)|(\.net)|(\.edu)|(\.mil)|(\.gov)|(\.org)|(\.info)|(\.sex)|(\.biz)|(\.aero)|(\.coop)|(\.museum)|(\.name)|(\.pro)|(\..{2,2}))$)\b/gi);
if (goodEmail) {
good = true;
}
else {
alert('Please enter a valid address.');
field.focus();
field.select();
good = false;
  }
u = window.location;
function mailThisUrl() {
good = false
checkEmailAddress(document.eMailer.email);
if (good) {

//window.location = "mailto:"+document.eMailer.email.value+"?subject="+initialsubj+"&body="+document.title+" "+u;
window.location = "mailto:"+document.eMailer.email.value+"?subject="+initialsubj+"&body="+initialmsg
  }
//  End -->
</script>

<form name="eMailer">
<CENTER><FONT COLOR="Maroon" SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica">Anbefal siden</FONT></CENTER>
<input type="text" name="email" size="26" value=" Modtagers e-mailadresse her" onFocus="this.value=''" onMouseOver="window.status='Skriv adressen på den, du vil anbefale siden til, her!'; return true" onMouseOut="window.status='';return true">
<br style="font-size: 2px;">
<CENTER><input type="button" value="Send" onMouseOver="window.status='Klik for at sende beskeden.'; return true" onMouseOut="window.status='';return true" onClick="mailThisUrl();"></CENTER>
</form>

</TD>
</TR>
</TABLE>

Holger
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. april 2002 - 01:52 #1
</form> laver et nyt linjeskift, men den kan du ikke slette...
Hvilket program bruger du til at smide koden ind med?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2002 - 02:24 #2
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. april 2002 - 03:09 #3
Du kan undgå linjeskift med en form ved at bruge display: inline

<form style="display: inline">
Avatar billede euroman28 Nybegynder
01. april 2002 - 08:54 #4
du kan også bruge
<FORM style="margin:0px">
Avatar billede holgerwa Nybegynder
01. april 2002 - 17:19 #5
Tak til alle; euroman28s forslag fik det til at virke. Derfor får du pointene.