Avatar billede durd Nybegynder
31. marts 2002 - 03:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Komme i gang med Java...

Hvordan kommer jeg bedst i gang med Java? Jeg vil godt kunne lave aplikationer der kan køre over nettet.. Kender i forvejen JavaScript, PHP.. Vil også godt i gang med Java jo :D
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. marts 2002 - 03:09 #1
Henter et java udviklingssystem fra www.sun.com
Henter et Forte programediteringssystem der fra også.

går igang.

PS. Jeg håber du har fastnet. det er vist over 75 Megabyte der skal downloades efterhånden.

mvh JakobA
Avatar billede cyfer Nybegynder
31. marts 2002 - 03:20 #2
lol sq...... Er fanma træt nu.........
Godnat alle natteravne ;D
Avatar billede disky Nybegynder
31. marts 2002 - 23:20 #3
Download JDK1.4 fra www.javasoft.com og bagefter Forte fra samme site.

Så er du igang.

På samme site finder du også en god tutorial, hvis du vil have en på dansk kig på www.javabog.dk
Avatar billede vna Nybegynder
01. april 2002 - 14:54 #4
hvad lige præcis hedder det man skal hente...?
jeg har hentet noget der hedder:
J2SE(TM) v 1.4 SDK!

jeg kan altså ikke finde nogen compiler i det....
Avatar billede disky Nybegynder
01. april 2002 - 18:25 #5
den hedder 'javac' og ligger i bin skuffen
Avatar billede thomaslp Nybegynder
01. april 2002 - 18:29 #6
Det er lige nøjagtig det du skal hente og installere i c:\jdk (f.eks)
derefter skal du bruge en editor. Forte foreslåes men personlig synes jeg bedre om kawa, men så vidt jeg ved laves den ikke længere.
Hvis du gerne vil hurtigt igang kan du downloade JCreator der er ganske udemærket til at begynde med.....og fortsætte med :)
du kan hente en prøve på:

http://www.jcreator.com/

prøv eventuelt også at downloade J2SE 1.4 Documentation på siden
http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html her beskrives alle javas funktioner. Det er et uundværligt værktøj. Det kan virke lidt uoverskueligt til at begynde med men fortvivl ikke. Du lærer helt automatisk at bruge det.

Endelig kan bogen "Java how to program" skrevet af Deitel & Deitel anbefales. Den er pædagogisk, ligetil men desværre lidt dyr. Alternativ er Lewis og Loftus "Java software solitions".
Avatar billede thomaslp Nybegynder
01. april 2002 - 18:34 #7
og så er der selvfølgelig javabog.dk
Avatar billede durd Nybegynder
11. april 2002 - 10:03 #8
Jeg mangler stadig en tutorial der siger: gør det, gør det, gør det, gør det og så har du en java aplet, som kan køre over nettet. Hvis ikke jeg får en bedre forklaring til hvad jeg skal gøre, kan jeg ikke give points. Ret træt af bare at få en masse links. Vil have forklaring til det jo ;)
Avatar billede thomaslp Nybegynder
11. april 2002 - 13:19 #9
Jamen javabog.dk indeholder en bog om java. Hvis du kigger under punkt 9 står der hvordan du kommer i gang med at lave appletter, men hvis du vil rigtig i gang med java bliver du altså nødt til at yde lidt for det selv.
Avatar billede durd Nybegynder
25. april 2002 - 15:07 #10
Hov jeg hoppede vist ret hurtigt over det.. Jeg har kigget nærmere på javabog.dk og der er faktisk ret mange facts der. Takker for hjælpen :D