Avatar billede kimlarsen Praktikant
31. marts 2002 - 01:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg får en Internal fejl her - hvorfor !

Hej alle sammen.

Når jeg oploader nedenstående stump på min server ( i Ascii ) og cmod´er til 755, så får jeg stadigvæk en internal fejl.

Filen ligger i ../cgi-bin/admin/data og køres herfra !

Her er prg. stumpen.

#!/bin/perl
                # -------------------------------------------
                #You must EDIT YOUR links.def script BEFORE entering these variable and running this script!
                $field_default = "Dansk";    #Put the default value of the new field here. Leave Blank for no default.
                $new_field = "14";      #Put the new field number here.
                $total_fields = "14";  #Put the last field number here.
                #Change these value to match your settings
                require "/home/webhotel/rejsebeskrivelser.dk/htdocs/cgi-bin/admin/db_utils.pl";
                require "/home/webhotel/rejsebeskrivelser.dk/htdocs/cgi-bin/admin/links.def";
                #You shouldn't have to edit below this line
                #------------------------------------------
                $nfm1 = $new_field - 1;
                $ENV{'REQUEST_METHOD'} and (print "Content-type: text/plain\n\n");
                open (DB, "<links.db") or print "Unable to open links database 'links.db'. Reason: $!" and exit;
                print "\tOpening output file . . .\n";
                open (DBOUT, ">links2.db") or    print "Unable to open output database. Make sure data dir is chmod 777 temporarily. Reason: $!" and exit;
                print "\n\n\tProcessing records\n";
                while (<DB> ) {
                        (/^#/)  and next LINE; # Skip comment Lines.
                        (/^\s*$/) and next LINE; # Skip blank lines.
                        chomp; # Remove trailing new line.
                        @rec_in = &split_decode($_);
                # Copy ID, Title, URL, Date and Category
                        for $i (0 .. $nfm1) {
                        $rec_out[$i] = $rec_in[$i];
                        }
                # Add New Field
                        $rec_out[$new_field] = "$field_default";
                # Copy the rest of old links.db to new links2.db
                        for $i ($new_field .. $total_fields) {
                        $rec_out[$i + 1] = $rec_in[$i];
                        }
                        print DBOUT &join_encode(&array_to_hash(0, @rec_out));
                }
                print "\tDone.\n\n";
                close DB;
                close DBOUT;
                print "Database saved it as links2.db.\n";
                print "Change permissions back to 755 on the data directory.\n\n";
                print "You must rename 'links2.db' to 'links.db before using with Links v2.\n";
                print "It is recommend you save the original 'links.db' before renaming.\n\n";

Fejlmeldingen fra min error log siger : [Sun Mar 31 00:22:29 2002] [error] [client 195.215.114.66] Premature end of script headers: /home/webhotel/rejsebeskrivelser.dk/htdocs/cgi-bin/admin/data/upgrade.pl
Avatar billede jespernaur Nybegynder
31. marts 2002 - 10:56 #1
Linien

      $ENV{'REQUEST_METHOD'} and (print "Content-type: text/plainnn");

bør se således ud

      $ENV{'REQUEST_METHOD'} and (print "Content-type: text/plain\n\n");

altså der skal afsluttes med 2 \n og ikke kun 2 n som i dit spm.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
31. marts 2002 - 16:35 #2
Af en eller anden grund forsvandt "\" fra linien, da jeg klippede klisterede texten over. De er med i orginal teksten
Avatar billede enobe Nybegynder
31. marts 2002 - 22:03 #3
hvad står der i din errorlog?
Avatar billede enobe Nybegynder
31. marts 2002 - 22:06 #4
ups :| jeg ser...
...men jeg forstår ikke helt din
$ENV{'REQUEST_METHOD'} and (print "Content-type: text/plain\n\n");
Hvad er meningen med $ENV{'REQUEST_METHOD'} ??

Prøv at sætte
    print "Content-type: text/plain\n\n";
lige før
    print "tOpening output file . . .n";
Avatar billede flarup Nybegynder
18. april 2002 - 12:21 #5
Kan du eksekvere den fra en kommando linie?
Avatar billede reno16 Nybegynder
23. april 2002 - 23:38 #6
Du er helt sikker på at #!/bin/perl er den korrekte sti til perl?
Avatar billede rygter Nybegynder
03. maj 2002 - 13:07 #7
du kan tjekke om det kører med:
perl scriptnavn.pl
så er du i hvert fald ude over det med stien.
Anggående \n så forsvinger \ for et godt ord i spørgsmål.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
28. maj 2002 - 23:00 #8
Ingen løsninger fremkommet, som besvare mit spørgsmål.

Spørgsmålet er trukket tilbage