Avatar billede wallberg Nybegynder
30. marts 2002 - 16:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åben et vindue og skift indholdet

Jeg er i gang med at videreudvikle et billedalbum skrevet i PHP med MySql som database.

Her kommer så mit problem.

Jeg har nemlig en side hvor der mulighed for at sende op til 5 billede af gangen. Dette kan jo tage en rum tid at uploade, så derfor vil jeg gerne have et nyt browser vindue der springer op på skærmen og fortæller at det tager lidt tid. Når billederne så er uploadet skal siden ændres til en bekræftigelse.

Jeg sætter 200 point på højkant, så jeg regner med et færdig skrevet script eller henvisning til et!
Avatar billede cms Nybegynder
30. marts 2002 - 17:01 #1
så skal jeg bruge et link til scriptet so far...
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2002 - 17:13 #2
<ole>
Det kan ikke uden videre lade sig gøre. Det vil i hvert fald kræve en god del work-arounds  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. marts 2002 - 17:58 #3
Det er da grumme nemt:

<form action="billedmodtager.php" target="winNavn"
  onsubmit="window.open( 'ventvenligst.html','winNavn' ); return true">

sørg i php-koden for at filen billedmodtager.php ikke sender nogetsomhelst (ingen header, ingenting) førend billederne er modtaget.

---

Eller er det nu så nemt. Browseren ved jo at filen 'ventvenligst.html' skal overskrives og vil måske invalidere den. Prøv.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2002 - 20:43 #4
Du kan lave en usynlig frame og sætte dette script ind:

<script>
function abn() {
pop = window.open("vent.html","nytvindue");
}
function luk() {
if (!pop.closed) pop.close();
}
</script>

I din normale frame sætter du så dette ind i <form>-tagget:

<form action="billedmodtager.php" onSubmit="parent.usynligFrame.abn(); return true;">

I filen "billedmodtager.php" indsætter du dette i <body>-tagget:

<body onLoad="if (parent.usynligFrame) parent.usynligFrame.luk();">

Det håber jeg skulle gøre det...
Avatar billede wallberg Nybegynder
01. april 2002 - 01:48 #5
Til jakoba:
Jeg har valgt at bruge dit svar, og takker mange gange for det. Problemet er bare at du ikke kan få dine velfortjente points, da du har skrevet svaret som en kommentar.

Så post lige et svar!
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. april 2002 - 02:07 #6
Takker