Avatar billede webberen Nybegynder
30. marts 2002 - 02:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MEN HVOFOR?!

Hej og godnat :)

Jeg er igang med at lave en database hvor folk kan skrive noget data til omkring dem selv.

Men nogle af tingene skal være frivilligt - det går da også meget fint bortset fra et eneste felt "mobil". Hvis man ikke udfylder noget i det så får man denne fejl:

Provider fejl '80020005'

Typeuoverensstemmelse.

/inc/annoncemarked.asp, line 115

og 115 = <input type=text name="mobil" size="8" id=txt0>

Håber i kan hjælpe
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
30. marts 2002 - 03:13 #1
noget kode tak..
Avatar billede coltau Juniormester
30. marts 2002 - 09:14 #2
Det lyder til at være en SQL-linie og ikke den du viser.
Hvis du ikke udfylder feltet mobil kunne sql-sætningen se sådan ud:
SQL = "insert into tabel (Navn, Mobil) values ('Hans Hansen', '')"

det fejler den på. Feltet må ikke være blank. Hvis du vil indsætte blanke felter i en databse skal linien se således ud:
SQL = "insert into tabel (Navn, Mobil) values ('Hans Hansen', null)"
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
30. marts 2002 - 11:18 #3
Eller også skal man lige tage højde for det i sit databse design og tillade tomme felter ;)

Mvh Kenneth Nielsen

Go Påske
Avatar billede webberen Nybegynder
01. april 2002 - 21:42 #4
fandt det selv inden sorry men tak!