Avatar billede dkkarpen Nybegynder
18. juni 1999 - 12:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kender ikke database

Hvad går galt her??

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error ''80004005''

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Can''t open database ''(unknown)''. It may not be a database that your application recognizes, or the file may be corrupt.

/kim/asp/video/video.asp, line 30

Koden er:

<% Response.Buffer = True %>
<html><head>
<title>Søgeresultat</title>
</head><body>

<%
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))

If Len(strKeyword) = 0 Then

    Response.Clear
    Response.Redirect("search.htm")
Else
    strKeyword = Replace(strKeyword,"''","''''")
End If

strSQL = "SELECT FilmID, Titel, Bandnr, ProdAar, Genre, Spilletid FROM video WHERE"
strSQL = strSQL & " (Titel LIKE ''%" & strKeyword & "%'')"
strSQL = strSQL & " OR (Bandnr LIKE ''%" & strKeyword & "%'')"
strSQL = strSQL & " OR (ProdAar LIKE ''%" & strKeyword & "%'')"
strSQL = strSQL & " OR (Genre LIKE ''%" & strKeyword & "%'')"
strSQL = strSQL & " OR (Spilletid LIKE ''%" & strKeyword & "%'')"

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("video.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<p>Søgeresultat</p>"
    Response.Write "<table border=1>"
    Response.Write "<tr><th>Titel</th><th>Bandnr</th><th>ProdAar</th><th>Genre</th><th>Spilletid</th></tr>"
    Do While Not rs.EOF
        Response.Write "<tr><td>" & rs("Titel") & "</td>"
        Response.Write "<td>" & rs("Bandnr") & "</td>"
        Response.Write "<td>" & rs("ProdAar") & "</td>"
        Response.Write "<td>" & rs("Genre") & "</td>"
        Response.Write "<td>" & rs("Spilletid") & "</td></tr>"
        rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</table>"
Else
    Response.Write "<p>Der er ikke fundet noget på denne søgning</p>"
End If

myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body></html>

Linie 30: myConn.Open strDSN
Avatar billede floffy Nybegynder
18. juni 1999 - 12:43 #1
Databasen ligger sandsynligvis ikke det sted du har angivet.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
18. juni 1999 - 12:48 #2
Men det gør den...
Avatar billede stoffer Nybegynder
18. juni 1999 - 12:56 #3
prøv at skrive hele stien i mappath

fx. users/inetpup/wwwroot  osv. og se om de hjælper...
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
18. juni 1999 - 14:31 #4
En absolut sti løser ikke problemet
Avatar billede floffy Nybegynder
18. juni 1999 - 16:39 #5
Hvad med

Server.MapPath("/kim/asp/video/video.mdb")

Kører du PWS?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
18. juni 1999 - 18:30 #6
Opdater til Access 2000
Avatar billede overload.dk Nybegynder
18. juni 1999 - 18:31 #7
Opdater??? - jeg mener opgrader :)
18. juni 1999 - 19:20 #8
att: OVERLOAD
Er du sikker på at Access2000 kører gnidningsfrit. Når du gemmer en database, og lægger den på nettet, så virker den ikke, af selvsamme grund køber jeg ikke acess2000
Avatar billede overload.dk Nybegynder
19. juni 1999 - 02:48 #9
Nå, okay det viste jeg faktisk ikke indtil videre kører jeg jo kun Access og IIS4.0 på min egen maskine, og ikke oplevet problemer ang. det - kun at det er blevet hurtigere og at serveren sjælnere går i sort.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
19. juni 1999 - 13:48 #10
floffy>>Jeg kører både PWS lokalt og IIS 4 på en server. Din sti - den virker ikke...

overload>>

Det er netop der jeg tror problemet ligger. Jeg bruger Acces 2000.
Avatar billede bass Nybegynder
19. juni 1999 - 23:38 #11
Virker det på din egen maskine..?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
20. juni 1999 - 01:20 #12
nope
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 23:14 #13
Agr. A2000 har jeg ikke haft tålmodighed til at prøve endnu. Jeg har haft for mange problemer med MDAC2.1-pakken.

Virker det virkelig ikke på bare en af webserverne?

Har du testet med en meget simpelt database (test)?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
17. august 1999 - 07:59 #14
Jeg har vist ikke fået det ud af det som jeg havde tænkt mig. En der kan oprette et svar og derefter en dummy til mig?
Avatar billede anke Nybegynder
26. august 1999 - 15:12 #15
Jeg skal nok oprette en dummy til dig.
/anke