Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 01:41 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

opsætning af MyAdmin til webserver

Jeg er helt nybegynder inden for dette område - har siddet 16 timer og prøvet på at få lortet til at virke.
Får en masse fejlmeddelelser - er der nogen der har lyst til at tjene 50 point - ved at sætte det op og bagefter forklare hvad der var galt - inden jeg helt mister lysten.
Evt. vil jeg gerne bruge et andet program MySqlFront - ser bedre ud - har nogen erfaring med dette?
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 01:50 #1
hvad er det helt nøjagtigt du gerne vil ha sat op?
Og hvad 'fann' er mysqlfront' ??
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 01:52 #2
ik fordi jeg er negativ :) tværtigmod... Men jeg har bare aldrig hørt om mysqlfront
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 01:56 #3
hmmmmmmm........ har jeg misforstået noget her?
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:00 #4
Jeg vil gerne have PHP-MyAdmin lagt ud på min webserver, så jeg kan komme igang med at programmere - enten gør jeg noget galt eller også er jeg dum og træt- kan du hjælpe - evt. maile direkte torbena@e-box.dk
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:03 #5
Nu sover jeg rigtige e-mail tandersen@e-box.dk .....sorry
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:04 #6
tat -> Du lægger phpmyadmin ud på webserveren.
Men inden du gør det, så skal du først ændre in config.inc.php filen.

Og jeg gider ikke emails, så skriv din config her, og så skal jeg lige rette den. Husk at skriv hvilket webhotel du har
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:05 #7
og lige adressen på SQLfront :http://www.anse.de/mysqlfront/index.php
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:07 #8
nå, det er jo ligesom phpdev... dog er mysqlfront meget forældede...
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:07 #9
jeg har lige slettet det hele - vil prøve atter engang.
Tror det ligger på www.torbena.dk/ta - der kan du se en helvedes masse fejl
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:08 #10
du har ved cliche kan jeg se......
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:09 #11
det er jo kun headers.... du prøver garanteret med en include kommando..?
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:11 #12
den side hvor du inkludere den anden side, som indeholder headers, der skal du fjerne dem fra, og indsætte HELT i tppen på den side hvor du har <? include ?> kommandoen
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:14 #13
så skulle alle dine fejlmeddelser erne forsvinde
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:20 #14
Jeg har ikke prøvet at inkludere noget - ved heller ikke rigtigt hvad en header er. Men jeg kan se at du tidligere har arbejdet med Cliche. Sætter lige lortet op en gang til gider du så lige kigge på config´en. Hvad gør jeg med password og lign : ellers kan alle jo se dem og gå ind på min side: derfor ville jeg gerne maile.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:22 #15
ok, hvis du ikke ved haved en header er, så har du faktisk heller ikkebrug for dem...
Så slet alle linjer der starter med header!
(Husk at lave en backup, inden du gør det)
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:22 #16
* Your phpMyAdmin url
*
* Complete the variable below with the full url ie
*    http://www.torbena.dk/ta/
*/
$cfgPmaAbsoluteUri = "http://www.torbena.dk/ta/'';

/**
* Server(s) configuration
*/
// The $cfgServers array starts with $cfgServers[1].  Do not use $cfgServers[0].
// You can disable a server config entry by setting host to ''.
$cfgServers[1]['195.184.61.234']          = 'localhost'; // MySQL hostname
$cfgServers[1]['port']          = '';          // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1]['socket']        = '';          // Path to the socket - leave blank for default socket
$cfgServers[1]['connect_type']  = 'tcp';      // How to connect to MySQL server ('tcp' or 'socket')
$cfgServers[1]['controluser']  = '';          // MySQL control user settings
                                              // (this user must have read-only
$cfgServers[1]['controlpass']  = '';          // access to the "mysql/user"
                                              // and "mysql/db" tables)
$cfgServers[1]['auth_type']    = 'config';    // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfgServers[1]['torbena_dk']          = 'root';      // MySQL user
$cfgServers[1]['']      = '';          // MySQL password (only needed
                                              // with 'config' auth_type)
$cfgServers[1]['ta']      = '';          // If set to a db-name, only
                                              // this db is displayed
                                              // at left frame
                                              // It may also be an array
                                              // of db-names
$cfgServers[1]['verbose']      = '';          // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname
$cfgServers[1]['bookmarkdb']    = '';          // Bookmark db - leave blank for no bookmark support
$cfgServers[1]['bookmarktable'] = '';          // Bookmark table - leave blank for no bookmark support
$cfgServers[1]['relation']      = '';          // table to describe the relation between links (see doc)
                                              //  - leave blank for no relation-links support

$cfgServers[2]['host']          = '';
$cfgServers[2]['port']          = '';
$cfgServers[2]['socket']        = '';
$cfgServers[2]['connect_type']  = 'tcp';
$cfgServers[2]['controluser']  = '';
$cfgServers[2]['controlpass']  = '';
$cfgServers[2]['auth_type']    = 'config';
$cfgServers[2]['user']          = 'root';
$cfgServers[2]['password']      = '';
$cfgServers[2]['only_db']      = '';
$cfgServers[2]['verbose']      = '';
$cfgServers[2]['bookmarkdb']    = '';
$cfgServers[2]['bookmarktable'] = '';
$cfgServers[2]['relation']      = '';

$cfgServers[3]['host']          = '';
$cfgServers[3]['port']          = '';
$cfgServers[3]['socket']        = '';
$cfgServers[3]['connect_type']  = 'tcp';
$cfgServers[3]['controluser']  = '';
$cfgServers[3]['controlpass']  = '';
$cfgServers[3]['auth_type']    = 'config';
$cfgServers[3]['user']          = 'root';
$cfgServers[3]['password']      = '';
$cfgServers[3]['only_db']      = '';
$cfgServers[3]['verbose']      = '';
$cfgServers[3]['bookmarkdb']    = '';
$cfgServers[3]['bookmarktable'] = '';
$cfgServers[3]['relation']      = '';
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:29 #17
mysql user = root? nej vel....
og hvad med denne streng?
$cfgServers[1]['torbena_dk']
også forkert
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:30 #18
ALDRIG ændre noget i phpmyadmin , med mindre det står efter = ''
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:38 #19
mysql user = root? nej vel....
HVAD SKAL DER SÅ STÅ?

og hvad med denne streng?
$cfgServers[1]['torbena_dk']
også forkert

Hvor skal jeg så skrive disse oplysninger
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:41 #20
mysql user = dit brugernavn
$cfgServers[1]['torbena_dk'] = det der står i den originale php fil
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:42 #21
ellers så læs dette spm igennem. det handler om det samme, også ved cliche :)
http://www.eksperten.dk/spm/185694
Avatar billede tat Nybegynder
29. marts 2002 - 02:44 #22
OK jeg tror jeg finder ud af det i morgen - du får dine point på formodning om du har ret - er for træt nu.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
29. marts 2002 - 02:49 #23
jeg har ret..... sleep tight :)
Avatar billede tat Nybegynder
31. marts 2002 - 03:52 #24
Denne mand er fantastisk - tat