Avatar billede krumel Nybegynder
28. marts 2002 - 23:34 Der er 16 kommentarer

popup.....eller noget

nej det er egentlig ikke er popup script jeg efterlyser, men jeg ved ikke hvad jeg eller skulle kalde det.

Jeg kan nemlig ikke huske, hvordan er det man laver en HTML kode (ikke javascript) som (når man trykker på et link) åbner en ny side som fx er 200x100 pixels og uden scollbar, statusbar og alt det der.

håber i forstår
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. marts 2002 - 00:07 #1
Du kan bruge Iframe, men det virker kun i IE...
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. marts 2002 - 00:07 #2
Vil du se et eksempel?
Avatar billede knudgert Nybegynder
29. marts 2002 - 00:13 #3
Du kan kun lave det med et popupscript, en iframe vil jo bare åbne det på samme side. (iøvrigt virker iframe i mange andre browsere end IE).

<a href="link.html" target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'width=200,height=100,left=0,top=0,' )">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. marts 2002 - 00:14 #4
sry, men den virker ihvertfald ikke med Netscape...
Avatar billede cdc Novice
29. marts 2002 - 00:56 #5
<a href="siden_der_skal_åbnes.htm" onFocus="blur()" target="external" onclick="window.open('', 'external', 'width=400,height=400')">Link texten her</a>
Avatar billede knudgert Nybegynder
29. marts 2002 - 01:08 #6
Hvad virker ikke med Netscape? iframes?
Jo da, virker fint i Netscape 6.x, men ikke i ver. 4.x, men det er stort set også den eneste af de gængse browsere, hvor det ikke er understøttet og Netscape 4.x er heldigvis snart ude af billedet.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. marts 2002 - 01:18 #7
Ok, jeg har ikke selv testet, det er jeg ked af, men så er det på plads
Avatar billede zhandia Nybegynder
29. marts 2002 - 01:39 #8
bruger bare ilayer til ns 4 sæt begge ting ind de overskriver bare hinanden og target den til det samme!

  <iframe name="home" width="271" height="215" border="0" frameborder="0" scrolling=no src="blank.html"></iframe>

<ilayer name="home" width="271" height="215" border="0" frameborder="0" scrolling=no src="blank.html"></ilayer>
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. marts 2002 - 01:42 #9
Denne indsættes mellem <head> </head>

<script language="javascript">
<!--
function displayWindow(url, width, height)
{
var Win = window.open(url,"displayWindow",'width=' + width + ',height=' + height + ',left=10,top=10,resizable=no,scrollbars=yes,menubar=no,status=yes' );
}
//-->
</script>

Hvert link ser derefter således ud -->

<A HREF=java script:displayWindow('DIN SIDE.html',200,100)> Link </A>

/0ffline
Avatar billede knudgert Nybegynder
29. marts 2002 - 01:53 #10
Til Offline, hvorfor bruge et kompliceret script, som dels ikke vil gøre at folk ikke kan se siden, hvis de har javascript slået fra og gør det mere besværligt, hvis man måtte ønske af have flere popups på siden?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. marts 2002 - 02:00 #11
Hvorfor er det nu lige at det bliver mere besværligt med flere popups på samme side. Størrelsen er jo diffeneret i selve linket. Det må trodsalt være nemmere at huske det lille script ved hvert link, end at huske hele remsen hvergang.
Hvor mange folk er der nu egentligt der har slået deres javascript fra?
Det er ikke mange procent.

/0ffline
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. marts 2002 - 02:03 #12
Og ja - jeg er udemærket godt klar over at det ikke er et javascript brugeren som sådanne søgte efter. Scriptet er lagt op som en kommentar, og et alternativ til jeres besvarelser.
Avatar billede cdc Novice
29. marts 2002 - 02:04 #13
hvorfor ikke bruge den jeg har lavet den skulle fungere over hele linien.....

/cdc
Avatar billede knudgert Nybegynder
29. marts 2002 - 03:50 #14
Til 0ffline.
Det er også kun, når man ønsker flere samtidige vinduer åbne, det er mere besværligt, men stadig langt mere kode end nødvendigt.

Til cdc
Det gør mit da også.
Avatar billede cdc Novice
29. marts 2002 - 08:50 #15
jeg har ikke prævet din, så bare jmarketings kommentar at den ikke virkede, men som jeg kan se det skulle din det, da vores to er meget ens.

/cdc
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. marts 2002 - 10:54 #16
Jeg har aldrig skrevet at knudgert's ikke virkede, efter hvad jeg umiddelbart kan se, virker det 100% korrekt... og han svarer helt korrekt på spørgsmålet...
Vi diskutere bare noget angående iframe....

-->KnudGert, ang. iframe, så grunden til jeg skrev at det ikke virkede er fordi jeg har haft nogle problemer med det da jeg havde MAC...