Avatar billede hoejmose Nybegynder
28. marts 2002 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Køb af processor til ECS K7S5A bundkort med 256 mb DDR-RAM

Jeg er på kig efter en ny computer, og har besluttet mig for at købe et ECS K7S5A bundkort med 256 mb DDR-RAM. Men jeg ved ikke hvilken processor jeg skal vælge. Jeg kan se at Duron er en del billigere end Athlon og XP, men at de kun kan køre 200 mhz FSB.

Hvilken processor skal jeg købe? Den skal helst koste under 1000 kr inkl. køler.

Hvis jeg køber en Duron, har det så nogen betydning om det er DDR-RAM eller SD-RAM?

Er der nogen, der kender noget til ECS K7S5A bundkortet, som evt. kan fortælle om det er et godt køb?
Avatar billede peet-49 Novice
28. marts 2002 - 22:35 #1
Duron kører udmærket, jeg tror ikke, du mærker forskellen på bussen. Du skulle for en tudse komme til, at køre ca. 1200Mhz
Avatar billede slyhn Nybegynder
28. marts 2002 - 23:30 #2
Hvad vil du bruge computeren til??
Kontor arbejde = Intel
Små Spil      = AMD Duron
Store spil    = AMD Athlon & XP

Absolut DDR-ram til begge dele

Min genbo har ECS bundkort, har ingen problemer haft gennem de 2 måneder han har haft den. Han spiller dog ikke ret meget, men laver til tider nogle grafik tunge ting.
Mvh
Slyhn
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
28. marts 2002 - 23:54 #3
Bundkortet fungerer for så vidt ok, Men..... En ven af mig købte et og det virkede ikke til at starte med, så vi kiggede her på eksperten. Og vi fandt et indlæg fra en med det samme bundkort. Her var problemet at grafikkortet skabte lidt konflikt... hos min ven var det et mpeg kort, som ESC bundkortet ikke ville samarbejde med. Derfor ved jeg ikke om jeg vil anbefale dette bundkort, hvis du har noget andet hardvare der kan skabe konflikt, søg evt. på NVRam eller ESC, så støder du nok på nogle af indlæggene

/Rasmus
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
28. marts 2002 - 23:55 #4
her er linket til det ene indlæg

http://www.eksperten.dk/spm/125736

/Rasmus
Avatar billede gpa Nybegynder
29. marts 2002 - 00:21 #5
Kig i det forum som er på den amarikanske side, bedøm selv efter at have læst deres oplevelser.
Avatar billede slyhn Nybegynder
29. marts 2002 - 21:59 #6
Så fætter "Højben" del lige nogle point ud
Avatar billede hoejmose Nybegynder
30. marts 2002 - 23:22 #7
Undskyld jeg har været så længe om at dele point ud, men jeg troede ikke der var nogen der havde svaret på mit spørgsmål. Jeg plejer at få en email, hver gang der kommer et ny svar, men det har jeg åbenbart ikke gjort denne gang.