Avatar billede finn_rud Nybegynder
28. marts 2002 - 08:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nero Problem

Jeg vil gerne bærnde video-cd med nero, men jeg får besked at der ikke er nogle brænder installeret. (Der er ikke nogle driver med til brænderen, skulle være P&P)
jeg kan godt bærnde audio format med nero. og andre prog.
når jeg klikker på Denne comp. på desktop har jeg 2 cd-rom drev, hvorfor det. jeg har kun brænder i maskinen.
/ F
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. marts 2002 - 08:47 #1
er du sikker på at det er den fejlmelding, den kommer med. kunne det ikke være en besked om at du skal installere et plug-in for at kunne brænde vcd?
Avatar billede summer Mester
28. marts 2002 - 09:42 #2
Hvilken windows og hvad hedder brænderen. Din fejl kan skyldes flere ting: Forkert connection, for gammel Firmware, auto detection i bios, m.m.
Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du opdatere til nyeste Nero 5.5.7.8 gratis her:
http://www.nero.com/en/download.htm
Med lidt flere oplysninger, kan problemet sikkert blive løst.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. marts 2002 - 10:53 #3
Hejsa....

Det at du har 2 cd-rom drev, er fordi du har installeret det Nero program der hedder "Image Drive", og det generer et virtuelt drev cd-romdrev op i Denne computer. Den ligger typisk inde under SCSI og RAID enheder i din enhedshåndtering. Jeg har ikke kunnet finde ud af hvorfor programmet gør det, men måske er det virtuelle drev til at brænde til, hvis man vil brænde et spejl af en HDD.

Mht. til den video cd du vil brænde. Det kan godt være at den video ligger i et filformat som Nero ikke kender, og derfor ikke kan brænde det. Har muligvis noget med ISO formatet at gøre.

Det du kan gøre er, at du evt. kan lave et image af video'en i Nero, for vil Nero selv konvertere filen om til et format den kan bruge.

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. marts 2002 - 10:53 #4
PS: Hvilken Nero version bruger du ?
Avatar billede finn_rud Nybegynder
28. marts 2002 - 22:15 #5
Hej alle Tak for svarene
Platform = win2000
brænder = cdwriter 8432
nero = 5.5.7.8
mht. de 2 drev => mr.athlon = rigtig
Problemet er at jeg ikke kan vælge drev/brænder som kilde når jeg vil brænde vcd.
Kan godt lave et image af filen.
har prøver at konvertere fra avi til mpg og lave vcd fra mpg
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
30. marts 2002 - 12:04 #6
Takker for points...:-)