Avatar billede mortenbock Nybegynder
28. marts 2002 - 01:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tilmelding til SMS nyheder...

Hejsa.

Jeg har fået til opgave, af et band, at fremstille en SMS service, som man kan melde sig til, og så få besked om hvornår de spiller koncert osv.

Jeg kunne godt tænke mig om det kunne se sådan her ud:

Mobilnummer:___________
o Tilmeld
o Afmeld    |Send|

Og det der så kommer til mig i en mail er.

Subj.: Tilmeld/Afmeld

22xxxxxx@smartsms.dk
(evt. tilmeld/afmeld her også)

Hvordan skal sådan en fætter laves? Jeg er ret sikker på at det meste er helt basalt, men hvordan får man telefonnummeret til at indgå i en mailadresse?

/Morten
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. marts 2002 - 01:59 #1
det er ikke længere gratis at sende sms fra nettet... de steder på nettet du kan sende gratis sms betaler web hosten og overlever v.h.a banner reklamer
Avatar billede mortenbock Nybegynder
28. marts 2002 - 02:03 #2
smartsms.dk er gratis. Og man skal bare sende en mail til xxxxxxxx@smartsms.dk, så kommer den frem.

/Morten
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. marts 2002 - 02:06 #3
ja men dem som ejer smartsms betaler til teleselskabet for hver gang du sender en sms men de tjæner ligså mange penge på de banner reklamer der er på siden! derfor kan de overleve
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. marts 2002 - 02:08 #4
ellers kan du gå til
http://www.teledanmark.dk/menu/sm1462.htm
der kan du se mail-adressen til den du sender sms´n til
alle har det samme domain indenfor de samme telefonselvskaber
Avatar billede mortenbock Nybegynder
28. marts 2002 - 02:26 #5
Det betyder jo også at det er gratis for mig.... :-)
Avatar billede mortenbock Nybegynder
28. marts 2002 - 02:29 #6
men jeg mangler lige den der form kode. Hvordan er det den ser ud?

/Morten
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. marts 2002 - 03:50 #7
du bliver klogere min dreng.... hør nu på hvad jeg siger... du kan jo prøve at sende en mail til adressen og se om det virker....
Avatar billede speedy Nybegynder
28. marts 2002 - 08:34 #8
mortenbock>>Har du adgang til PHP eller ASP på den webserver hvor koden skal benyttes på ?

/SpEeDy
Avatar billede speedy Nybegynder
28. marts 2002 - 08:48 #9
krilhelten>>Prøv lige at undersøg sagen før du er så påståelig! Det er rigtigt der har været tale om at teleselskaberne vil tage penge for at sende SMS'er gennem e-mail, men det er endnu ikke sket (hvorfor ved jeg ikke) da du som man kan se sagtens kan sende emails til nummer@smartsms.dk eller nummer@sms.tdm.dk

Så mortenbock>>Som du siger kan det sagtens lade sig gøre...jeg vil gerne hjælpe dig hvis der er PHP på siden hvor man skal kunne tilmelde og framelde sig.

/SpEeDy
Avatar billede mortenbock Nybegynder
28. marts 2002 - 11:23 #10
Hej Speedy.

Der er ingen php, og heller ikke asp. Der er dog ét enkelt asp formmail script, som man må bruge. Det her er klippet fra deres support:

<HTML>
<BODY>

<FORM action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post">

Navn : <INPUT type="text" name="navn"><BR>
Adresse : <INPUT type="text" name="adresse"><BR>
Blah : <TEXTAREA name="blah"></TEXTAREA><BR><BR>

<INPUT type="hidden" name="recipient" value="xxx@domæne.dk">
<INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="xxx@domæne.dk">
<INPUT type="hidden" name="subject" value="Subject">
<INPUT type="hidden" name="redirect" value="http://www.domæne.dk/tak.html">
<INPUT type="hidden" name="orderby" value="navn,adresse,blah">

<INPUT type="submit" value="Send">

</FORM>

</BODY>
</HTML>

Kan det bruges til noget?

/Morten
Avatar billede mortenbock Nybegynder
28. marts 2002 - 11:59 #11
Nu tager jeg på påskeferie, så jeg kan nok ikke afprøve noget før tirsdag.

/Morten
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. april 2002 - 00:29 #12
jeg lukker spørgsmålet