Avatar billede lojmann Nybegynder
13. juni 2000 - 00:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vis de næste/forrige 5....

Hejsa...

En som kan hjælpe mei med at omskrive dette script, så der er en lille knap/link, som viser de næste/forrige fem nyheder????

Her er selve PHP-koden...

<?

$res = mysql_query ("SELECT * FROM News WHERE ShowDate <= '$today' ORDER BY ShowDate DESC LIMIT 0,5");
for($i = 1; $i <= 5; $i++)

{

$row = mysql_fetch_array($res);

?>

<font color="#036ABD">Dato:</font><br>
<input type="text" name="date_current<? echo $i; ?>" value="<? echo $row["ShowDate"]; ?>"><br>
<input type="checkbox" name="delete_current<? echo $i; ?>" value="1">Slet<br>
<textarea cols="35" rows="5" name="text_current<? echo $i; ?>" WRAP="physical"><? echo $row["NewsText"]; ?></textarea><p>

På forhånd tak!
Avatar billede hage Nybegynder
13. juni 2000 - 10:24 #1
Jeg har ikke lige tid til at implementere din egen kode, men her er et script, der gør hvad du beder om. Kan også sættes op til at lave "AltaVista"-agtige knapper. f.eks.

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste

<?php

$limit=20;  // rows to return
$query=mysql_query( "select * from TABLE where YOUR CONDITIONAL HERE order by WHATEVER");
$numrows=mysql_num_rows($query);

// next determine if offset has been passed to script, if not use 0
if (empty($offset)) {
    $offset=0;
}

// get results
$result=mysql_query( "select id,name,phone "."from TABLE where YOUR CONDITIONAL HERE "."order by WHATEVER limit $offset,$limit");

// now you can display the results returned
while ($data=mysql_fetch_array($result)) {
    // include code to display results as you see fit
}

// next we need to do the links to other results

if ($offset==1) {  // bypass PREV link if offset is 0
    $prevoffset=$offset-$limit;
    print  "<a href=\"$PHP_SELF?offset=$prevoffset\">PREV</a> &nbsp; \n";
}

// calculate number of pages needing links
$pages=intval($numrows/$limit);

// $pages now contains int of pages needed unless there is a remainder from division
if ($numrows%$limit) {
    // has remainder so add one page
    $pages++;
}

for ($i=1;$i<=$pages;$i++) {  // loop thru
    $newoffset=$limit*($i-1);
    print  "<a href=\"$PHP_SELF?offset=$newoffset\">$i</a> &nbsp; \n";
}

// check to see if last page
if (!(($offset/$limit)==$pages) && $pages!=1) {
    // not last page so give NEXT link
    $newoffset=$offset+$limit;
    print  "<a href=\"$PHP_SELF?offset=$newoffset\">NEXT</a><p>\n";
}

?>
Avatar billede lojmann Nybegynder
13. juni 2000 - 15:24 #2
Her set lidt på det, men kan umildbart ikke selv implementere det i koden...:-(

Anyone???
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juni 2000 - 10:38 #3
<?

$res = mysql_query ("SELECT * FROM News WHERE ShowDate <= '$today' ORDER BY ShowDate DESC LIMIT $pointer,5");
for($i = 1; $i <= 5; $i++)

{

$row = mysql_fetch_array($res);

?>

<font color="#036ABD">Dato:</font><br>
<input type="text" name="date_current<? echo $i; ?>" value="<? echo $row["ShowDate"]; ?>"><br>
<input type="checkbox" name="delete_current<? echo $i; ?>" value="1">Slet<br>
<textarea cols="35" rows="5" name="text_current<? echo $i; ?>" WRAP="physical"><? echo $row["NewsText"]; ?></textarea><p>

jeg har indsat en variabel $pointer... Når du kalder dit script, sæt $pointer=0 - linket [NÆSTE] sættes $pointer til 5. Husk at undersøge på MYSQL_NUM_ROWS($result) om der er flere nyheder at vise.

Lars
LJWeb.com
Avatar billede lojmann Nybegynder
21. juni 2000 - 21:01 #4
Tak for svaret, jeg tjekker det ASAP. Bliver nok først i weekenden...
Avatar billede lojmann Nybegynder
22. juni 2000 - 14:53 #5
ljweb --> Kan du ikke lige poste koden som viser de næste fem nyheder??? (Du ved, linket) Jeg er lidt stresset for tiden, og har temlig travlt, så den køre ikke så strækt øverst oppe... Jeg kaster 50 point ekster i puljen til dig, hvis du gider poste det i dag, og helst ASAP!
Avatar billede lojmann Nybegynder
22. juni 2000 - 15:28 #6
Newer mine, er løst... Tak for hjælpen...