Avatar billede cbkc. Nybegynder
27. marts 2002 - 11:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Deselecte dokumenter

Problemet er følgende:

Dokumenter i en mappe markeres med "flueben", dokumenterne(Unprocesseddocuments) behandles med script fra en agent (Ændrer værdien af et felt i dokumenterne) - nu skal dokumenter ikke længere være markeret med flueben, men det er de alligevel.

Hvordan fjernes denne markering????
Avatar billede frock Nybegynder
27. marts 2002 - 11:57 #1
Edit->Deselect All

så vidt jeg husker...
Avatar billede cbkc. Nybegynder
27. marts 2002 - 12:46 #2
Det var nu mere i script henseende jeg tænke på, altså hvordan jeg i script fjerner fluebenet (eftersom det ikke forsvinder som normalt)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
31. marts 2002 - 12:45 #3
Der findes ingen metode i script, der virker lige som @Command([EditDeselectAll]).
Samtidig lyder det som om du kalder dit script i en 'click' event på en actionbutton, hvilket giver dig problemet. Hvis du udfører dit script i en agent vil du automatisk få deselected alt når du accesser UnprocessedDocuments. Løsningen er, at oprette en agent der udfører hvad knappen gjorde før, og ret dernæst din knap til at kalde den agent ((@Command( [ToolsRunMacro] ; agent )).
Har du (mod forventning) stadig problemer med at få af-markeret tilføjer du blot linien @Command([EditDeselectAll]) til din knap.
Avatar billede jjj Nybegynder
02. april 2002 - 14:45 #4
under declarations placerer du følgende:
Declare Sub keybd_event Lib "user32.dll" (Byval bVk As Integer, Byval bScan As Integer, Byval dwFlags As Integer,Byval dwExtraInfo As Integer)

og i koden sætter du følgende ind:

keybd_event 18,0,0,0 ' Alt key down
keybd_event Asc("E"),0,0,0 ' E key down
keybd_event Asc("E"),0,2,0 ' E key up
keybd_event 18,0,2,0 ' Alt key up
keybd_event Asc("D"),0,0,0 ' D key down
keybd_event Asc("D"),0,2,0 ' D key up

det er en lidt fusket måde at gøre det på, men det virker
Avatar billede cdelicht Nybegynder
03. april 2002 - 08:21 #5
>>>jjj, din gamle tastatur fusker ;-)
Det vil da virke, men Edit menuen vil komme til syne i et blink. Reelt svarer din kode jo til at trykke på tasterne. Er du i øvrigt sikker på at det vil virke i et miljø med blandet engelske/danske klienter?
Avatar billede jjj Nybegynder
03. april 2002 - 11:35 #6
jeg har faktisk ikke lagt mærke til om det virker i blandet engelsk/dansk miljø, men selve blinket ser du ikke.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
03. april 2002 - 18:24 #7
Jep, jeg prøvede! Men min pc er også "kun" 400 MHz så det går ikk' så hurtigt ;-)
Avatar billede cbkc. Nybegynder
08. april 2002 - 10:13 #8
Tja.., scriptet er placeret i en agent, men markering forsvinder ikke - og hvis @Command([EditDeselectAll]) tilføjes til knappen , ryger markeringen før agenten er færdig.
Hvis man derimod bruger "Declare Sub keybd_event Lib "user32.dll" (Byval bVk As Integer, Byval bScan As Integer, Byval dwFlags As Integer,Byval dwExtraInfo As Integer)" og
"keybd_event 18,0,0,0 ' Alt key down
keybd_event 18,0,2,0 ' Alt key up "
Så køre koden og flueben forsvinder.

Takker Chr.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. april 2002 - 09:44 #9
Hvis en @Command() afvikles "for tidligt" kan den sættes til afvikling sidst ved at ændre den til @PostedCommand().