Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 21:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Formatering af c: i windows ME

Hvordan formaterer jeg c-drevet i windows ME - jeg kan ikke vælge "start i dos tilstand" i menuen luk.
Jeg skal bare have maskinen til at starte i dos-tilstand.............HJÆLP
Avatar billede Beach Mester
26. marts 2002 - 21:55 #1
Lav en startdiskette, boot fra den og formater der fra.

//Beach
Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 21:58 #2
har en boot-disk, men får ikke lov til at formatere herfra. skal jeg ikke vælge at starte installationen af windows når jeg får valgmuligheden efter opstart?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. marts 2002 - 21:58 #3
min ydmyge mening er at 60 point er for meget for et spørgsmål, der umiddelbart ville kunne besvares af de fleste herinde...
Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 21:59 #4
Ja - men det tiltrækker fiskene i dammen og det haster en smule
Avatar billede nuki Nybegynder
26. marts 2002 - 21:59 #5
Judas kopier filen Format.com fram mappen c:\windows\command ind på din bootdisk og så kan du formatere der fra.

-Nuki
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. marts 2002 - 21:59 #6
du skal kunne formattere fra boot-disk...prøv at lave en ny
Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 22:00 #7
Jeg får formatere fra den dos jeg får ved opstart med bootdisk
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. marts 2002 - 22:00 #8
ok. det er jo dine points :-)
Avatar billede nuki Nybegynder
26. marts 2002 - 22:01 #9
Når du har gjort det skal du bare genstarte med disken i og så kan du vælge at starte i dos
Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 22:01 #10
den virker jo fint - indeholder nok bare ikke format-filen
Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 22:03 #11
sorry nuki - havde ikke set dit svar
Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 22:08 #12
nu får jeg diskfejl fordi jeg kopierede filen ind på bootdisken
Avatar billede nuki Nybegynder
26. marts 2002 - 22:11 #13
hmmm den er ikke skrivebeskyttet
Avatar billede nuki Nybegynder
26. marts 2002 - 22:11 #14
Gør du det fra windows eller dos
Avatar billede nesral Nybegynder
26. marts 2002 - 22:15 #15
gå ind på www.bootdisk.com og download den boot du skal bruge og så bare formater som det er blevet forklaret..
Avatar billede judas Nybegynder
26. marts 2002 - 22:16 #16
jeg kopierede fra windows hvis det var det du mente
Avatar billede nuki Nybegynder
26. marts 2002 - 22:18 #17
bare hent en fra www.bootdisk.de som nesral siger
Avatar billede mcbeast Nybegynder
26. marts 2002 - 22:51 #18
Tag en hammer og slå på harddisken hårdt mange gange og den virker
Avatar billede zuul_greve Nybegynder
27. marts 2002 - 02:37 #19
Brug en Win98 CD, hvis du har sådan en. cd'en indsætter su i cd-rom drevet og genstarter så din computer. Nå så computeren (under opstarten) er ved at finde din/dine harddisk(e) og cd-rom drev (dette er i starten af opstartningsfasen), der går du så ind i biosen (ved at trykke "DELETE"). Inde i biosen sætter du så computeren til at boote fra cd-rom drevet og derefter gemmer du ændrigerne og går ud af biosen. Under opstrten vil computeren så spørge dig om du skal boote fra harddisken eller cd-rom drevet og her vælger du så cd-rom drevet. Når den så har bootet færdigt går du ind på cd'en og i mappen "win98" finder du både fdisk og format og så kan du starte med at formatere :-)
Avatar billede judas Nybegynder
27. marts 2002 - 17:31 #20
Point til Beach, da en ny bootdisk løste problemet.....TAK!