Avatar billede kalk Nybegynder
26. marts 2002 - 14:47 Der er 10 kommentarer

Form til ny vindue

Hvad skal jeg skrive for at min form som ses til neden, åbner et nyt vindue når man klikker login. Vinduet skal ikke have menuerne som i et almindeligt browser vindue:
<form method="post" action="login.php">
<td width="220">
<? echo "<font face=\"$font\" size=\"$size\">"; ?>
<font color="<? echo "$color"; ?>"><b>Brugernavn:</b></font>
<BR><input type="text" name="username" size="25" value="<? echo "$username"; ?>">
<BR><font color="<? echo "$color"; ?>"><b>Password:</b></font>
<BR><input type="password" name="password" size="25">
</td>
<td width="200">
<? echo "<font face=\"$font\" size=\"$size\">"; ?>
<input type="Radio" name="option" value="chat" checked> Login
<BR><input type="radio" name="option" value="edit"> Ændre profil
</td></tr></table>
<P><input type="submit" value=" Login "></form>
Avatar billede cygnet Praktikant
26. marts 2002 - 14:49 #1
For at det bare skal åbne i et andet vindue skriver du

<form method="post" action="login.php" target=_blank">
Avatar billede cygnet Praktikant
26. marts 2002 - 14:49 #2
Manglede lige en " > <form method="post" action="login.php" target="_blank">
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. marts 2002 - 15:04 #3
Dette skal i headeren:
<script language="JavaScript">
function openWin() {window.open('login.php','NAVN','width=500,height=300');}
</script>
På en eller anden måde skal du så have det implementeret i formen ;)
måske noget med <form ... onSubmit="openWin"> men jeg ved ikke om den får resultaterne med her... :/
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. marts 2002 - 16:23 #4
Tror rent teknisk det bliver et problem at få variablene med, hvis det nye vindue åbnes via javascript!

Åbn det som cygnet foreslår og lad derefter javascript-kode i filen login.php resize vinduet, fjerne menuer og lignende...
Avatar billede caturn Nybegynder
30. marts 2002 - 10:24 #5
function openWin() {window.open('login.php?oplysning=<? echo $oplysning; ?>','NAVN','width=500,height=300');}

Man kan sagtens sætte variabler ind sådan. Jeg bruger det selv!
Avatar billede tipsen Nybegynder
30. marts 2002 - 11:46 #6
caturn: så skal du appende alle variable fra form'en - og for at være sikker på at værdierne kan parses i url'en bliver du nødt til at lave noget url-encoding - hvordan gør du det i javascript?
Avatar billede caturn Nybegynder
30. marts 2002 - 17:48 #7
Jeg forstår ikke helt tipsen...
Avatar billede tipsen Nybegynder
30. marts 2002 - 18:30 #8
hvad nu, hvis en af variablen indeholder noget som er skrevet i et tekstfelt - med linieskift og andre "sjove" koder - hvis du bare appender den variabel i url'en vil du smadre url'en!
Avatar billede caturn Nybegynder
30. marts 2002 - 20:02 #9
Ok. Det har jeg ikke lige tænkt på. Det er ikke noget nogen har behov for på mine sider så....
Avatar billede tipsen Nybegynder
30. marts 2002 - 20:07 #10
-jeg mener bare det værste om brugerne - hvis de kan smadre noget, så gør de det :-)