Avatar billede crunch Nybegynder
26. marts 2002 - 10:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ukendt antal værdier skal opdateres.

jeg modtager en række værdier som sæt som:

admin=7
lang=5

admin=2
lang=5

admin=4
lange=4

etc.

- men jeg ved ikke hvor mange der modtages. Hvordn laver man en insert streng der tager alle posterne med.

Kan man evt. lave en do while lykke, der spørger på request.form istedet for recordsæt i db ?
Avatar billede gnu Nybegynder
26. marts 2002 - 10:57 #1
Jeg går ud fra, at dine værdier kommer fra en formular - formularen requestes...og faktisk er request.form en collection! Den minder til forveksling om et array, og derfor kan du gennemløbe request.form det antal gange, der er værdier...brug fx

for each VarFelt in request.form ' evt. peg på det enkelte felt ...form("navn")
response.write VarFelt
Next

/GNU
Avatar billede crunch Nybegynder
26. marts 2002 - 11:13 #2
ehh.. som:

for each request("ok") in request("id")
response.write request("ok")
Next

"id" har altid samme værdi, "ok" er variabel... men ovenstående virker ikke, hvad skriver man konkret ?
Avatar billede gnu Nybegynder
26. marts 2002 - 12:04 #3
VarFelt er her en variabel, der henter de værdier ud, der ligger i collectionen ID (Den, du requester...)

for each VarFelt in request("id")
response.write VarFelt
Next
Avatar billede crunch Nybegynder
26. marts 2002 - 15:22 #4
ahaa. tak.