Avatar billede cyber-kox Nybegynder
25. marts 2002 - 14:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Store problemmer med onclick...

Jeg har en JavaScript fil, hvor dette stykke indgår:
document.write('<FONT size=2>Har du problemmer med at få din telefonsvarer til at fungere, <A HREF="http://www.cyber-kox.subnet.dk/Mobil/mobilsvarhelp.htm" target="external" onclick="window.open('', 'external', 'width=600,height=400')">så få hjælp her !</A></FONT><BR><BR>');
document.write('<CENTER>');

Problemmet er så, at scriptet ikke virker, fordi Onclick er der. Er der nogen der ved hvordan jeg får dette ordenet ?
/Cyber Kox
\www.cyber-kox.subnet.dk
Avatar billede nimda Nybegynder
25. marts 2002 - 14:31 #1
<head>
<SCRIPT language=JavaScript>
if (top.location.href != self.location.href) top.location.href = self.location.href;

function popup(url,width,height)
{
    stuff = "toolbar=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,width= " +width + ", height = " +height
    window.open(url, "POPUP" , stuff );
}
</SCRIPT>
</head>

--------------------------------------------------------
<a href="java script:popup 'oldPolls.asp',340,300);">Vis allepolls</a>
Avatar billede tknudsen Nybegynder
25. marts 2002 - 14:31 #2
hvad er det der ikke virker ?

Jeg har prøvet at skrive linen "Har du problemmer med at få din telefonsvarer til at fungere, <A HREF="http://www.cyber-kox.subnet.dk/Mobil/mobilsvarhelp.htm" target="external" onclick="window.open('', 'external', 'width=600,height=400')">så få hjælp her !</A>" i en fil. Den virker fint i en browser... Jeg prøver lige vha document.write() metoden...
Avatar billede tknudsen Nybegynder
25. marts 2002 - 14:33 #3
igen - det virker fint - eneste rettelse er at jeg satte \ foran de ' der er i selve strengen så den kommer til at se sådan ud:

    document.write('Har du problemmer med at få din telefonsvarer til at fungere, <A HREF="http://www.cyber-kox.subnet.dk/Mobil/mobilsvarhelp.htm" target="external" onclick="window.open(\'\', \'external\', \'width=600,height=400\')">så få hjælp her !</A>');
Avatar billede cyber-kox Nybegynder
25. marts 2002 - 14:36 #4
Jamen. Det virker godt nok uden document.write, men så snart det kommer "inden i" et javascript, så...virker det ikke mere
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. marts 2002 - 14:36 #5
Enig. scriptet virker fint, har brugt det adskillige gange.

Hvad er det du ønsker der er anderledes end hvad scriptet gør (åbner linkfilen i et nyt vindue med den størrelse og nul bars)?
Avatar billede tknudsen Nybegynder
25. marts 2002 - 14:37 #6
ehh - document.write() ER javascript !?

prøv at svar på jakobas kommentar...
Avatar billede cyber-kox Nybegynder
25. marts 2002 - 14:39 #7
tknudsen=> Det hjalp. Nu virker det. Men vil du ikke have pointene for det. Opret lige et svar :-)

/Cyber Kox
\www.cyber-kox.subnet.dk
Avatar billede tknudsen Nybegynder
25. marts 2002 - 14:39 #8
værsgo...
Avatar billede cyber-kox Nybegynder
25. marts 2002 - 14:41 #9
Okay. Det hvad  tknudsen gjorde, det der med dem her: "\", fik det til at virker. Mange tak